Моделът е адресиран към младите любители на парашутизма, гмуркането и алпинизма
От днес моделната гама на забавните индийски кросоувъри е разширена. Към „клонирания хечбек” Mahindra KUV100 и „танка” Mahindra TUV300 се присъединява „спортистът” Mahindra NuvoSport. В техническо отношение той прилича на TUV300: без алтернатива предно предаване, под капака трицилиндров турбодизел 1,5 mHawk (бензинов двигател предстои), петстепенна механична предавателна кутия или роботизирана трансмисия със същия брой предавки autoSHIFT AMT. Междувременно кросоувърът е по-мощен: 101 к.с., 240 Нм срещу 84 к.с., 230 Нм.
Дължината на модела е 3985 мм, широчината - 1850 мм, височината - 1870 мм, а междуосието - 2760 мм. Пълната маса на превозното средство е 2200 кг. Отпред спирачките са дискови, а задните - барабанни. Обемът на багажника е 412 литра (850 л със сгънати задни седалки). Резервоарът за гориво побира 60 литра.
NuvoSport заменя модела Mahindra Quanto, който се продава от есента на 2012 г., той с времето си остаря и неговите нови регистрации намаляха. Козовете на Nuvosport са по-атрактивният дизайн, новата платформа и промененото шаси. Компактният всъдеход е по-скъп от своя предшественик, но за сметка на това е изработен с по-качествени материали и е и по-добре оборудван.
Кросоувърт споделя една платформа с модела Mahindra Scorpio. В сравнение с TUV300 новият NuvoSport e с 990 мм по-дълъг, по-широк с 15 м и с 31мм по-висок. Междуосието е по-дълго с 80 мм. Що се отнася до безопасността, той не е отишъл напред в сравнение със своя събрат - две възглавници и ABS се появяват само в средното ниво на оборудване, а електронно стабилизираща програма - ESP, просто липсва.
Двуцветен салон, мултифункционален волан, аудио система с шестинчов сензорен екран, круиз контрол, паркинг асистент е прекалено добро решение за индийските стандарти. Седящите места са разположени по формулата 5+2: двама от пътниците са разположени "в багажника" един срещу друг на сгъваеми седалки.
Моделът е адресиран към младите любители на парашутизма, гмуркането, алпинизма и други екстремни спортове. В подкрепа на тази теза в края на рекламния клип щастливите собственици на автомобила се събличат и скачат от скала.
Нито дума за динамиката, нито за ускоряване и максимална скорост – това за индийския потребител не е важно. Той се интересува от дизайн, комфорт и, например, среден разход на гориво на 5,7 л/100 км. Достъпни са шест нива на оборудване, както и толкова екстериорни цвята: червено, оранжево, бяло, черно, синьо и сребристо. Базовата цена е 735 000 рупии (по-малко от 10 000 евро), на фона на конкурентите тя е адекватна. Топ версията струва 976 000 рупии (13 хиляди евро).