Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Макерет е преследвал единствено лични цели

18.12.2007 10:12 1
1
2571820230
Туит

Уволненият инженер на Renault Фил Макерет, централната фигура във втория шпионски скандал за годината, не е възнамерявал да разкрива секретната информация на McLaren.

Това стана ясно в понеделник, след като ФИА публикува пълен препис от извънредното заседание на Световния съвет по моторни спортове, което се състоя на 6 декември в Монако.

Макерет, който присъства на заседанието като свидетел, признава, че е взел документите, когато e напуснал Уокинг, но единствено за лично ползване. По време на изслушването става ясно, че чертежите на системата за амортисьорите на McLaren са оставени в купчината използвана хартия на неговите деца. Едва след известен период време той ги е намерил и пренесъл в базата на Renault.

По време на кръстосания разпит, на който е подложен, Макерет признава: „Когато взех документите, имах няколко причини. Исках да запазя по някакъв начин опита, който съм натрупал в McLaren. Професионалният интерес и рискът също ме провокираха. Нямах намерение да разкривам информацията на трети лица или да се възползвам от нея в работата си. Бяха единствено за лична употреба.“

По време на изслушването от Renault са категорични, че Макерет искрено съжалява за случилото се. Адвокатът на отбора Дейвид Филипс коментира: „Когато погледнете към Макерет, ще видите олицетворение на зайче, заслепено от светлините на автомобил. Той е наистина нещастен, много виновен и разкаял се човек“. Техническият директор на френския тим Боб Бел допълва, че Макерет не би нарушил нарочно закона. Действията му са по-скоро следствие от глупост и безразсъдство.

„Макерет е твърде автентичен и целеустремен човек. Той е от хората, на които бих имал доверие, които се радват на голямо уважение в групата. Така е било и в McLaren, така беше и в Renault. Действията му в тази ситуация са глупави, наивни и до известна степен безразсъдни – дори и нещо повече. Но в тях не е имало злоба, не са били преднамерени и не са имали за цел измамата. Макерет е такъв, какъвто го виждате сега – един от най-автентичните и целеустремени инженери във Формула 1“, коментира Боб Бел.

От преписа по случая става ясно, че ръководството на Renault е искрено огорчено от брифинга, който McLaren организира няколко седмици преди изслушването. Цитиран е и президентът на ФИА Макс Мозли, който детайлно обяснява разликата между случаите по двата шпионски скандала.

Пълният препис от заседанието на 6 декември на Световния съвет може да намерите тук .

Коментари

Asot
Да бе да....... Ами то и при Степли беше така но..........

comments powered by Disqus