Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Малък или по-малък: Част втора

17.08.2009 12:20 5
5
2571855970
Туит

Братята и сестрите от една и съща марка - Ford Ka и Fiesta, Opel Agila и Corsa, както и Toyota iQ и Aygo, ще се състезават в семейни двубои.

Дали евтините и интелигентно конструирани миниавтомобили са пълноценни алтернативи, които биха могли да вгорчат живота на класическите малки модели? Във втората част на поредицата ams.bg ще ви представи сравнение между Opel Agila и Opel Corsa.

Икономиката икономична

Къде изчезнаха евтините малки автомобили? Дори ако приспаднем предлагания в Германия  държавен бонус от 2500 евро за бракуван стар автомобил, тук цените на дизеловите версии на Agila и Corsa са доста над границата от 10 000 евро. По-различно изглеждат нещата при базовите бензинови варианти – Agila се предлага от 9990 евро нагоре, а Corsa с четири врати и 60 к. с. – от 11 840 евро. Дори с дизелови двигатели и скъпото оборудване Edition, единствено Corsa може да бъде екипирана с екстри за безопасност от рода на светлини за завои и за кръстовища; освен това в нея се монтират серийно въздушни възглавници за прозорците и ESP. Понеже и двете позиции при Agila струват по 390 евро допълнително, нейното ценово предимство при съпоставимо оборудване се стопява до около 750 евро.

Тази разлика не изглежда съществена, когато става дума за цени около 17 000 евро и поради това състезателните шансове на Agila намаляват. Тя може да изпълнява само в ограничена степен функциите на единствен автомобил за семейството, въпреки че не й липсват практически таланти – с четири високи врати моделът предлага удобно качване и слизане, а вътре дори превъзхожда по-голямата си сестра с усещането за простор и комфорта на седене. А през големия заден капак с нисък долен праг багажникът се пълни по-лесно.

По-голямата сестра

Размерите на Corsa й носят предимства не по отношение на предлаганото място, а при пътуване на дълги разстояния. По-добрата шумоизолация успешно защитава вътрешността от ръмженето на мотора. По-драстични се оказват разликите в поведението на пътя с пълен товар – той не е особено голям и за двата автомобила, но в Agila става причина окачването да прекрати напълно и без това скромните си усилия за омекотяване на ударите. При рязко отнемане на газта в завой автомобилът реагира с поднасяне на задницата и въпреки намесите на ESP, когато настилката е твърде лоша, принуждава водача да компенсира отклонението с волана.

В динамичните тестове Corsa е с повече от една класа по-добра, тя остава сравнително неутрална до момента, в който изпада в пълно недозавиване. И в натоварено състояние автомобилът запазва голяма част от значително по-добрия си комфорт на окачването.

Изводът е ясен

Понеже Opel монтира в Corsa трансмисия, която може да понесе не повече от 170 Нм въртящ момент, същият 1,3-литров дизел отдава с 20 Нм по-малко, отколкото в пъргавата Agila. В  Corsa двигателят с директно впръскване лесно загасва при потегляне и сънливо се изкатерва навън от турбодупката. Но и по отношение на разхода двата модела показват скромност, като по официални данни дори се задоволяват с 4,5 литра на 100 км. Това осигурява ниски емисии на СО2 и съответно малки данъци в Германия. Останалите фиксирани разходи също са на приблизително еднакво ниско ниво.

Ако търсите пълноценен дизелов модел в качеството на единствен автомобил за семейството, нямате причини да предпочетете Agila пред Corsa. Същото важи впрочем и ако търсите втори семеен автомобил с икономичен дизел.

Текст: Себастиан Ренц

Очаквайте следващата седмица Toyota iQ срещу Toyota Aygo.

Оценка

1. Opel Corsa 1.3 CDTi Edition

Въпреки летаргичния си мотор Corsa изпреварва значително по-малката си сестра. Автомобилът импонира с по-доброто си оборудване за безопасност, с по-стабилното поведение на пътя и с комфорта, като всичко това се предлага на незначително по-висока цена.

2. Opel Agila 1.3 CDTi Edition

По-приятното усещане за вътрешен простор и по-лесното възприемане на габаритите са аргументи в полза на темпераментната Agila. Но празнотите в оборудването за безопасност и лошата работа на окачването при пълно натоварване стават причина да изостане от Corsa.


Технически данни

1. Opel Corsa 1.3 CDTi Edition 2. Opel Agila 1.3 CDTi Edition
Работен обем --- ---
Мощност 75 к. с. при 4000 об./мин 75 к. с. при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
14,6 сек 14,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
42 м 40 м
Максимална скорост 163 км/ч 165 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
5,6 л 5,5 л
Базова цена 17 340 евро 16 720 евро
Коментари

мохер
Зеуен московец е истината

dacia sandero
istinata tyk e dacia sandero :D

Кирил
Защото двете купета са различни както по отношение на теглото, така и по отношение на аеродинамика, разпределение на тежестта и т.н., а двигателите са идентични. Ако на Corsa сложат трансмисията на Agila, ще бъде много по-тромава. Вероятно и не самата скоростна кутия е различна, а главното предаване.

deso
Защо агила и корса имат различни трансмисии ????????!!!!!??????

elitawto
bokluci!!!

comments powered by Disqus