Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Малкълм Уилсън одобрява стратегическите игри

04.09.2008 10:27
Туит

Тим-шефът на Ford Малкълм Уилсън се изказа положително за настоящия правилник по отношение реда на стартиране, който толерира пилотите на по-задна позиция във втория и третия ден от състезанията на макадам.

Заради промяната в спортния правилник по отношение реда на стартиране през тази година станахме свидетели на поредица тактически прийоми, особено от страна на Ford. В края на първия или втория ден от надпреварата пилотите начело умишлено връщаха газта, за да пропуснат пред себе си конкурентите и да си осигурят по-добра позиция по отсечките в събота и неделя. Критиките към този подход са, че чистата скорост остава на заден план за сметка на стратегията, което изначално не е присъщо на моторния спорт. С други думи, получава се така, че по-бавният печели.

Уилсън обаче е категоричен, че в тактиката няма нищо лошо или несправедливо. "Никога преди в последния ден не е било толкова напрегнато, както през този сезон. Каквото и да говорят хората, получават се наистина много интересни двубои”, коментира тим-шефът на BP Ford пред Motorsport News. „В Нова Зеландия например четирима пилоти имаха възможност да атакуват победата в последния ден, а това определено нямаше да се случи, ако още важеше правилото за обратния ред на стартиране. Състезанието свършва буквално след последната отсечка, от което според мен спортът има само полза.”

Преди промяната в спортния правилник за сезон 2008 първите петнайсет във временното класиране стартираха по обратен ред във втория и третия ден от надпреварата. Това означава, че петнайсетият чисти отсечките за останалите състезатели, а състезателната линия е в идеално състояние за водачите. Единственото в първия ден лидерът в шампионата има затруднения, тъй като стартира като първа кола. След направените корекции в правилника обаче водачът винаги е в неизгодна позиция, ето защо често ставаме свидетели на тактически прийоми и „борба” за по-задно класиране.

Коментарите на Уилсън имат резон, но веднага изниква въпросът дали не са провокирани от липсата на увереност в неговите състезатели? Защото истинските двубои са по-трасетата. Но ако заводските отбори бяха повече, както и качествените пилоти, едва ли щеше да се налага ФИА да прави корекции в реда на стартиране. Тогаа шоуто щеше да е гарантирано независимо от правилника.

Коментари
comments powered by Disqus