Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Маркираните гуми: поредната промяна във Формула 1

07.03.2007 13:03
Туит

„Маркираните гуми“, които са част от Champ Car сериите, ще получат своя аналог и във Формула 1. Промяната, която цели зрителите да бъдат информирани как отделните екипи използват твърдия и мекия вариант, стана факт, въпреки че предложенията на FIA провокираха множество негативни отзиви от страна на отборите в най-атрактивното автомобилно състезание.

След близо 11-часови дебати Комисията към Формула 1 и Спортният съвет към FIA приеха промяна в спортните правила, която изисква използваните твърд и мек вариант на гумите да бъдат маркирани по видим начин. Решението е следствие от няколкомесечни дискусии между отборите, Международната автомобилна асоциация и Bridgestone, чиято цел бе да се намери най-подходящият метод, по който зрителите ще могат да съблюдават стратегиите на отделните екипи, без това да се отрази директно върху състезателния характер на надпреварата.

Концепцията на „маркираните гуми“ е присъща за Champ Car сериите. Бордът на мекия вариант е в червен цвят, което дава допълнителна информация на феновете и увеличава тяхната съпричастност към надпреварата. Използването на подобен подход във Формула 1 обаче до голяма степен означава край на стратегиите, което предизвика сериозно противопоставяне от страна на тимовете.

Негативният отзив провокира алтернативна идея: отборите да дават информация за типа гуми, които използват по време на състезанието. Това обаче няма да става предварително, а директно след началото на надпреварата с цел да се запази в тайна стратегията на всеки един екип.

Предложението на техническия делегат на Международната автомобилна федерация Чарли Уайтинг обаче не бе взето предвид в крайния вариант на концепцията за „маркираните гуми“, която влиза в правилника за 2007 г. „Всеки доставчик на гуми трябва да гарантира наличието на не повече от две спецификации гуми за всяко едно мероприятие, като всяка една от тях трябва да има еднороден състав и да се различава визуално от другата, когато автомобилът е на пистата“, гласи официалният текст на FIA.

На този етап все още не е ясно по какъв начин Bridgestone ще маркира своите продукти, за да могат да бъдат различавани визуално. Вероятно концепцията на Champ Car сериите няма да бъде използвана в аналогичния й вариант, тъй като би означавала сериозно покачване на разходите. Едно от алтернативните предложения е за поява на бял кръг върху гумите, който да бъде достатъчно голям, за да се забелязва и когато колелото се върти.

Много е вероятно новото правило наистина да покачи зрителския интерес, но в същото време то изцяло се противопоставя с концепцията на FIA за намаляване на разходите във Формула 1, тъй като голяма част от гумите ще останат неизползвани.

През новия сезон Bridgestone ще предлага общо четири типа гуми за сухо, които ще бъдат именувани “хард”, “медиум”, “софт” и “суперсофт” (твърди, средни, меки и супермеки). От четирите варианта за всеки старт ще отпадат два. От наличните две версии, именувани условно твърди и меки, едната трябва да бъде визуално различима от другата. Следователно Bridgestone е задължен да маркира едната опция. Приемаме, че за старт „X“ японският производител ще предостави на отборите “хард” и “медиум”. Мекият вариант (при този пример “медиум”) получава условния бял кант, а “хард” остава без промяна. За старт „Y“ обаче опциите са “медиум” и “софт”, следователно мекият вариант “софт” трябва да бъде маркиран, а “медиум” - не. В този случай японският производител трябва да осигури за състезания „X“ и „Y“ два типа „ медиум“ - маркиран и немаркиран, т.е. Bridgestone ще разполага с белязан и небелязан вариант и за четирите версии: “хард”, “медиум”, “софт” и “суперсофт”.

Коментари
comments powered by Disqus