Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Маса: Наистина бях лудо момче

24.10.2008 14:12
Туит

Фелипе Маса е оптимист преди последния старт за сезона и вярва, че лошият имидж, който си изгради с екипа на Sauber, вече е минало.

Бразилецът ще стартира домашното си състезание следващата седмица като единственият останал претендент на Люис Хамилтън за шампионското отличие. В края на един изпълнен с обрати и неочаквани събития сезон Маса изостава на седем точки от пилота на McLaren, но категорично се наложи като водеща фигура в екипа на Ferrari, след като настоящият световен шампион Кими Райконен няма победа от Гран при на Испания насам.

Въпреки успеха Маса признава, че все още трябва да полага огромни усилия, за да заличи реномето си на „лудо момче”, което получи след изпълнения с катастрофи дебютен сезон 2002 с екипа на BMW Sauber. Критиката и съмненията относно неговите качества обаче правят победите на пистата много по значими.

„Мисля, че е още по-хубаво (от самата победа), когато демонстрираш нещо, в което хората не са вярвали досега”, коментира Маса преди последния старт за сезона в Бразилия. „Никога не са ме слагали наравно с фаворитите. Никога не са очаквали от мен да върша добре работата си. И изведнъж, когато става видно, че се справям на ниво, задоволството е наистина голямо.”

„Сигурен съм, че ако бях започнал кариерата си като тестови пилот на Ferrari, щях да имам много по-различен имидж. Заради първата ми година (във Формула 1), която съвсем не бе добра, хората ме мислят за лош състезател.”

Маса е на мнение, че е дебютирал прекалено рано в шампионата и че грешките му в началото са били резултат от желанието да тръгне директно по стъпките на Кими Райконен.

„Да, наистина бях лудо момче, вярно е. Но това беше един твърде труден за управление автомобил. Тогава бях много млад, може би прекалено млад, за се състезавам на такова ниво. Sauber имаха прекрасна 2001 година с Ник и Кими. Аз дойдох на следващата и те очакваха от мен да съм също толкова бърз, колкото Кими. Но колата беше много по-слаба от миналогодишната. Ето защо понякога просто се опитвах да правя невъзможни неща.”

„Постигнах някои добри резултати, факт, спечелих точки, направих и силни състезания, но и някои наистина ужасяващи. Това съвсем не беше добре за моя имидж и имах нужда от много време, за да го променя, за да си създам нов облик във Формула 1. За щастие сега ситуацията е различна.”

Маса вярва, че прогресът му във Ferrari през последните няколко сезона е резултат най-вече от натрупания опит.

„Дори и когато имаш труден за управление автомобил, но знаеш как да го настроиш и как да си взаимодействаш с отбора, може да постигнеш добри резултати."

„Ако колата не съответства на стила ти обаче, е много трудно да си на ниво, а грешките стават прекалено лесно, особено когато караш на ръба. Трупайки опит, започнах да научавам от какво имам нужда и как предпочитам да бъде подготвен автомобилът. Също така и как да работя с екипа."

"Голяма част от познанията си получих като тестови пилот на Ferrari. Тези години бяха като прекарани в университета за мен. Михаел (Шумахер) беше моят професор и аз научих много от него относно това как да израсна в отбора и как да работя по-добре с хората около мен. Да казваш какво искаш и да натискаш здраво във всяка една област."

"Научих наистина много от Михаел, но никога не съм се опитвал да бъда нещо повече от него, просто защото няма как. Опитвах се единствено да уча и да чакам да дойде моето време. Мисля, че сега то дойде, което ме прави наистина щастлив.”

Маса, който има уникалния шанс да спечели световната тила пред собствена публика, вярва, че крайният изход от шампионата е непредсказуем и че все още не е изгубил битката с Люис Хамилтън.

„Надявам се, че състезанието ще бъде успешно за нас. Но на първо място искам да кажа, че е прекрасно да си в позиция, от която можеш да спечелиш шампионската титла, да си пред собствена публика. Усещането е уникално.”

„Имахме неприятности като в Унгария и в Сингапур тази година, имаше и други състезания, в които не спечелихме точки. Но това е част от автомобилния спорт, не знаеш какво ще се случи до последната обиколка. Караш машина, която почти винаги е на предела на възможностите си, за да си по-добър от останалите, но трябва също така да завършиш. Понякога нещата не се получават, но това е играта. Няма да е за първи път, няма да е за последен, но от лошите състезания можеш да научиш много ценни неща.”

Маса не вижда причини да напуска екипа Ferrari, с който постигна най-големите си успехи във Формула 1.

„Мисля, че никой от нас няма идея къде ще бъде и какво ще прави след три или четири години, но съм уверен, че през следващите два сезона ще се чувствам отлично тук (Маса има договор със Скудерията до 2010 г.). Надявам се всичко да продължи така и не виждам никаква причина за евентуални промени.”

„Чувствам се комфортно, щастлив съм. Най-важно на този свят е да си щастлив, защото когато си щастлив, добрите резултати в работата идват от само себе си”, завършва претендентът за шампионската титла.

Коментари
comments powered by Disqus