Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Маса: Това е напълно различен автомобил

13.01.2009 09:57
Туит

Вчера на „Муджело” бразилецът завъртя първите километри за новия автомобил на Ferrari. Ето какво сподели Маса пред медиите след шейкдауна на F60.

„Това е напълно различен автомобил в сравнение с този, които използвахме през миналата година. Техническият правилник налага коренни промени, вие сами виждате това. Системата за регенериране на енергията е нова, аеродинамиката е различна. Управлението, настройките са съвсем други”, обяснява Маса след първия си досег с F60.

“Що се отнася до първия тест, не сме очаквали да навъртим 100 обиколки и да даваме космически времена. Заради промените, които направихме, шейкдаунът бе много, наистина много труден. Днес отстранихме някои от „детските” проблеми и трябва да призная, че съвсем не ни беше леко. Радвам се обаче на възможността да съм тук и да навъртя тези 100 километра.”

„Опасенията ни бяха насочени основно към KERS, така че използвахме системата сравнително малко. Мога да кажа обаче, че има ефект върху мощността и поведението на колата. Ще направим и някои промени в рамките на предстоящите тестове. Целта ни тук беше да видим дали всичко по автомобила работи добре, дали температурните режими са спазени, как функционират скоростната кутия, окачването. Впечатление сме от работата на KERS.”

Маса признава, че първият досег с новите автомобили не е лесен, но и че пилотите рано или късно ще се адаптират към новите изисквания.

„Определено ще ни бъде трудно в началото. Когато караш толкова различен автомобил е странно, но трупайки все повече и повече километри, би трябвало действията ти да се автоматизират. Промените винаги водят до проблеми, в такива моменти на нас ни е най-трудно. Спомнете си за тракшън контрола и всички въпроси, които се породиха точно преди една година. Хората казваха, че управлението е трудно без електронните помощници, но сега ролята на пилота е много по-важна."

Бразилецът, който остана само на точка от титлата миналия сезон, е уверен в потенциала на Ferrari, въпреки че напоследък от Скудерията неколкократно изразяваха несъгласието си с въвеждането на KERS и признаваха за трудностите, които ще доведе забраната за тестове по време на сезона.

„Ние сме също толкова мотивирани, работим също толкова здраво, вършим същите задължения каквто и през миналата година. Факт е, че промяната е съществена, че новите правила изискват някои корекции от организационно естество, но като цяло настроението е същото. Имам добро предчувствие за всички звена и отдели.”

„Усещам, че правим най-доброто – като започнем от нашия ръководител Стефано Доменикаи и стигнем до отдела, отговорен за гумите. Всички имат желание да се движим напред. Много съм доволен от работата, която свърши целият екип. Мисля, че с всяка изминала седмица ще има подобрения, както беше и през изминалите няколко години. Това е началото на една нова ера във Формула 1. Няма да е лесно, но съм на 100% убеден, че ще сме на ниво в предстоящия шампионат.”

По време на зимните тестове миналата годна тестовият пилот на BMW Sauber Кристиан Клийн съвсем не се изказа ласкаво за визията на новите автомобили. Маса е далеч по-умерен в оценката си.

„Мислих за това докато летях от Бразилия насам. Бях видял няколко снимки, както и чертежи на модела, който тествахме в аеродинамичния тунел. Казах го и преди, всяка нова кола е различна. Мислих си, че всяка година представяме наистина красив модел. Това е много вълнуващо, така че сега се притеснявах, че ще дойда тук и ще заваря нещо, което определено не ми допада."

"Заради новия регламент автомобилите наистина изгледат по-зле от графична гледна точка, но пред нас стои една хубава машина. Надявам се, ще бъде и достатъчно бърза, не само красива. Дори мога да кажа, че предпочитам възможно най-грозната, но и най-бързата кола пред най-красивия, но същевременно бавен автомобил. Мисля, че F60 е и красив, и бърз.”

Коментари
comments powered by Disqus