Обобщаващото название Gran Turismo е олицетворение на динамика, мощ и известни компромиси с комфорта. Ако очаквате обаче от Maserati безкомпромисен спортен автмобил, просто сте сбъркали адреса - италианската марка залага на елегантност и лукс.
Новият Gran Turismo използва колесната база на Quattroporte и разполага с 4,2-литров осемцилиндров двигател, генериращ респектиращите 405 к. с. Междуосието е скъсено със 125 милиметра, задният надвес също е загубил част от дължината си (редуциран е с 66 милиметра).Силуетът на Gran Turismo е неустоим
Предницата на автомобила има буквално заплашително "изражение: масивната маска наподобява зиналата паст на разярен звяр и не крие решимостта да наложи характерните черти на Maserati. Донякъде разочароващо, задната част е изцяло повлияна от съвременния стил и не изпъква с нищо необичайно.
Сигурно поведение на пътя
Ходовата част блести с характеристики като лекота на управлениеи и висока стабилност в завой - все качества, които познаваме най-вече от автомобили със средноразположен двигател. Впрочем осмецилиндровият агрегат на Gran Turismo е фикисран зад предния мост и е снабден с шестстепенна автоматична предавателна кутия ZF, доказала качествата си в моделите на Jaguar и Aston Мartin. За сигурното поведение на пътя допринася и постигнатото чрез тази конфигурация равномерно разпределение на тежестта в отношение 49:51.
Класическата автоматична трансмисия дава възможност на водачи с различни навици да изберат най-подходящия вариант за управлението й. Режимите на работа включват напълно автоматична смяна на предавките, спортен модус с минимална загуба на тяга, както и ръчно превключване чрез скоростния лост или планките на волана.
Трансмисията подлежи на усъвършенстване
Настройките на автомата функционират перфектно при умерен стил на шофиране. За съжаление в спортен режим на високи обороти, при сваляне на предавките се усеща неприятно придърпване, породено от липсата на програма за автоматично подаване на междинна газ, каквато например предлага версията на същата трансмисия при Jaguar.
За постигане на обещаните от производителя динамични характеристики сравнително малкият обем на двигателя определено изисква "твърда ръка". Може би на този автомобил по-добре би паснал осемцилиндров агрегат с битурбо-пълнене, а защо не и 4,7-литровият мотор от Alfa 8C.
Текст: Гьотц Лайрер
Снимки: Ахим Хартман
Bivaka
А цената? Каква е цената?