Между 1969 и 1975 г. италианците ще произведат общо 1102 екземпляра от модела
Преди 50 години, на 1 юли 1969 г., е произведен първият Maserati Indy в централата на марката на Via Ciro Menotti 322 в Модена, за да бъде доставен в Швейцария на своя горд собственик.
Първият екземпляр със златно метално покритие и кафяв кожен интериор, е поръчан от дилъра "Martinelli e Sonvico" в Чиасо, Швейцария, малко след представянето на модела на изложението в Женева през 1969.
През 1968 г. каталогът на производителя на тризъбеца е съставен от моделите Ghibli, Mexico Mistral, Quattroporte и Sebring, а в отговор на търсенето на клиенти за нов и удобен, просторен и спортен автомобил италианският конструктор стартира проекта AM116 (Alfieri Maserati 116).
Ателието Carrozzeria Vignale получава поръчка да разработи купе с четири врати, което ще бъде представено на изложението в Торино през 1968 г. като Indy в чест на победите на Maserati 8CTF в Indianapolis 500 мили през 1939 и 1940 г..
Новият модел, построен върху шаси тип "полумонокок", е оборудван с 4,1-литров V8 двигател с мощност 260 к.с. с четири карбуратора Weber, който постига максимална скорост повече от 250 км/ч. Скоростта ще достигне 280 км/ч през 1970 г. с появата на 4,7-литровия V8агрегат с мощност 290 к.с., който скоро ще бъде последван от V8 с работен обем 4,9 литра и 300 к.с. (1971 г.).
Между 1969 и 1975 г. Maserati ще произведе общо 1102 екземпляра от модела Indy.