Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Матиас Екстрьом: Шампион на шампионите

04.11.2009 16:24
Туит

Матиас Екстрьом спечели за трети път Race of Champions, след като победи на финала седемкратния шампион във Формула 1 Михаел Шумахер.

Това е трета победа за Екстрьом в демонстрационната надпревара, която се организира в памет на загиналия през 1986 г. Хенри Тойвонен.

Нов формат и ново трасе

Тази година Race of Champions напусна „Уембли“ и се пренесе на олимпийския стадион в Пекин, като и форматът на надпреварата беше различен. Във вторник отборът на Германия спечели Купата на нациите, а индивидуалното състезание се проведе днес. Пилотите бяха разпределени в четири групи с по четирима участници, като всеки караше срещу всеки. В група A световният шампион във Формула 1 Дженсън Бътън с лекота спечели първото място, а осемкратният първенец в „Льо Ман“ Том Кристенснен се пребори с Танер Фауст за второто, даващо право за участие на четвъртфиналите. Екстрьом и трикратният шампион в WTCC Анди Приоул домнинираха в група B, а двамата вицешампиони Себастиен Фетел (Формула 1) и Мико Хирвонен (WRC) бяха безапелационни в група C. Най-жестока бе конкуренцията в последната група D, като в нея участваха Шумахер, двукратният рали шампион Маркус Грьонхолм, Дейвид Култард и шампионът в WTCC за 2008 г. Иван Мюлер. Двамата бивши пилоти от Формула 1 все пак си пробиха път напред и станаха последните четвъртфиналисти.

Четвъртфиналите

Миналата година Анди Приоул показа, че е много силен зад волана на Ford Focus RS WRC, но тази британецът имаше проблеми с лаунч контрола и позволи на Дженсън Бътън с лекота да стане първият полуфиналист. Следващият старт противопостави двамата скандинавци Том Кристенсен и Матиас Екстрьом зад волана на прототипа Solution F. Изходът от този двубой лесно можеше да се предвиди, след като през 2007 г. двукратният шампион в DTM победи по безапелационен начин Михаел Шумахер именно с този автомобил. Кристенсен нямаше никакъв шанс и Екстрьом го острани с лекота в битката за второто място на полуфиналите. Двамата пилоти на Red Bull – бившият Дейвид Култард и настоящият Себастиан Фетел, се изправиха един срещу друг в третата двойка, като този път конкуренцията бе много по-жестока. В крайна сметка триумфира младокът, който на полуфинала трябваше да се изправи срещу абсолютния рекордьор във Формула 1 Михаел Шумахер, преборил се междувременно с Мико Хирвонен в последния четвъртфинал.

Кой е по-по-най?

Трима пилоти от Формула 1 – Бътън, Фетел и Шумахер, и един от DTM – Екстрьом, трябваше да си оспорват двете места на финала. Дженсън Бътън застана срещу Екстрьом, като жребият отреди те да се състезават с Ford Focus RS WRC. И с този автомобил шведът бе просто недостижим, дори и за настоящия световен шампион във Формула 1 и го победи с повече от секунда преднина. В другия полуфинал обаче борбата бе далеч по-оспорвана. До последно Фетел поддържаше темпото на Шумахер, като двамата караха KTM X-Bow, но младокът се удари леко в предпазните заграждения и катастрофира преди минаването под моста, за да остави Михаел да стигне необезпокояван до финала.

През 2007 г. Матиас Екстрьом победи Шумахер на „Уембли“, но този път германецът бе твърдо решен да спечели първия си Race of Champions. Сметките му обаче излязоха криви, защото Екстрьом бе по-бърз от него и в двете финални гонки – първо с бъгито на RoC, а после и с KTM X-Bow. С неговата победа на практика трябваше да приключи сезонът в автомобилните спортове, но тази година Race of Champions подрани. Защото все още имаме една въпросителна и тя е кой ще бъде новият шампион в WTCC. Това ще разберем на 22 ноември в Макау, където Габриеле Таркини, Иван Мюлер и Аугусто Фарфус ще определят последния първенец от шампионатите на ФИА за 2009 г.

Коментари
comments powered by Disqus