Opel IntelliLux LED позволяват движение с постоянно включени дълги светлини, без да заслепяват другите
Съгласно статистиките един автомобил се сблъсква с елен, диво прасе или подобно животно на всеки 2,5 минути в Германия1. В тъмната част на деня вероятността за инцидент се увеличава значително, особено в гористи местности. По време на най-дългите нощи, тези преди Коледа, от залез (16.16 ч централно европейско време) до изгрев (8.25 ч) минават над 16 часа, при което много обекти могат да се движат без да бъдат забелязани. Очевидно най-големият трафик на деня се случва именно по това време. Водачите, които могат да виждат по-далеч и да разпознават опасностите по-рано, ще имат значителни предимства в това отношение.
Адаптивните матрични LED светлини на новия Opel Astra позволяват движение с постоянно включени дълги светлини, при това без да заслепяват другите. Това дава възможност за забелязване на животните преди появата им в светлинния конус на нормалните светлини. Интелигентната светлинна технология разпознава наближаващия и попътния трафик и просто притъмнява обектите. Това е революционно подобрение в областта на безопасността в новата Astra и се предлага на цена от 1 880 лева. За допълнителни 350 лева могат да бъдат поръчани и задни LED светлини .
“Ние демократизираме технологиите, като правим иновациите достъпни и ги въвеждаме в едросерийни автомобили. Нашите нови LED матрични светлини IntelliLux са перфектен пример за това. С въвеждането на светлинната технология в компактния автомобилен клас Opel става първият автомобилен производител, който предлага тези високоефективни светлинни системи в подобен сегмент. Интеграцията на LED технологиите осигурява изключителна видимост и безопасност за водачите, пътниците и околния свят,” отбелязва Чарли Клайн, вицепрезидент отговорен за автомобилния инженеринг в Opel.
Иновация в компактния клас: Адаптивни LED матрични светлини
Включваща 16 LED сегмента – по осем от всяка страна на автомобила – новата матрична система превключва на дълги светлини още в момента, в който автомобилът напусне градската зона, след което тя автоматично и постоянно адаптира както дължината, така и формата на светлинния конус във всяка пътна ситуация. Използвайки информация осигурена от предната камера Opel Eye, установяваща светлинните източници от наближаващите автомобили, IntelliLux автоматично деактивира индивидуалните LED елементи в съответната зона, която може да заслепи останалите водачи. Изследване проведено от Технологичния Институт в Дармщадт и от Европейската инициатива LightSightSafety показва, че при скорости от 80 км/ч, водачите на автомобили с цялостни LED матрични системи виждат обектите разположени встрани от пътя с 30 до 40 метра по-рано от водачите на автомобили оборудвани с конвенционални халогенни или ксенонови светлини. Това осигурява на водача допълнителни 1.5 секунди, за да реагира например на обект пресичащ пътя. Не само водачите на Astra се ползват от предимствата на IntelliLux LED®. Когато камерата установи светлинен източник от наближаващия или попътния трафик, индивидуалните LED елементи в съответната зона се деактивират, просто изрязвайки зоната около автомобилите. Останалата част от пътя остава ярко осветена.
Инженерите на Opel са разработили изключително достъпна и интелигентна цялостна LED осветителна система в IntelliLux LED®. Тъй като някои автомобили няма да бъдат поръчани с интегрирана навигационна система, технологията трябва да разпознае сама дали автомобилът е във или извън градска зона. Следователно IntelliLux е първата матрична система в сериен автомобил, която постоянно реагира на околната среда без да разчита на информация от навигационната система. Освен автоматичните къси светлини и настройките на дългите, IntelliLux LED® има и специални настройки за магистрала, които допълнително увеличават безопасността през нощта. В допълнение, специалната функция Welcome Light прави качването и напускането на новата Astra в тъмното по-комфортно.
1 Източник: Германското ловно дружество (djv)