Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Майкъл: Ще има повече изпреварвания

02.03.2009 18:25
Туит
Майкъл: Ще има повече изпреварвания

Подвижното предно крило ще се отрази позитивно върху изпреварванията, смята техническият директор на Williams.

Една от промените в техническия правилник за сезон 2009 е въвеждането на система, която позволява на пилота да настройва директно от кокпита ъгъла на атака на предното крило. В рамките на една обиколка ще са позволени две корекции в диапазон от 6 градуса.

Тази концепция, както и цялостната промяна на аеродинамичния кит, цели увеличаване на изпреварванията. Когато два автомобила се движат един зад друг, задният губи сцепление на предната ос заради по-ниските нива на аеродинамично притискане и е налице недозавиване. Поради тази причина през миналия сезон атакуващият пилот се нуждаеше от много голяма разлика в темпото спрямо атакувания, за да осъществи изпреварването (повече от секунда в рамките на обиколка). С въвеждането на подвижното предно крило обаче задният пилот ще има възможност да компенсира по-слабото аеродинамично притискане на предната ос и да изпревари съперника си при далеч по-малка разлика в темпото, смята техническият директор на Williams Сам Майкъл.

„Първоначално гледахме на тази идея скептично, но на първия тест за сезона – в Португалия, видяхме, че е много по-лесно да следваш даден пилот в бързите завои", обяснява Майкъл. "Основната причина е, че когато си отзад, аеродинамичният натиск върху предната ос е по-слаб и се появява тенденция към недозавиване. Сега това може да се коригира с увеличаване ъгъла на атака на предното крило. На определени писти няма да има желания ефект. В Мелбърн, например, единственото място, където ще дава резултат, е стартфиналната права, тъй като там няма достатъчно бързи секции. На други писти обаче може да сте сигурни, че ще има разлика.”

Голяма част от пилотите се изказаха твърде скептично около новите правила и евентуалното улесняване на изпреварванията вследствие въвеждането им. Преди седмица обаче Ник Хайдфелд категорично заяви, че промените ще имат ефект. „Имам чувството, че новата аеродинамика ще ни позволи да се движим много по-близко до предния състезател", коментира пилотът на BMW за официалния си сайт. „Със сигурност изпреварванията ще станат по-лесни. Надявам се, че всички съмнения около това ще се изпарят след няколко седмици (в Австралия)”.

Коментари
comments powered by Disqus