Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda i-ELOOP: И серийните автомобили имат своя KERS

26.11.2011 17:48
Туит

Mazda представи новата си система за възстановяване на енергията, отделяне при спиране, i-ELOOP. Вграждането и в моделите на марката ще започне догодина, а икономията, до която може да доведе, е 10%.

i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) се различава от останалите аналогични системи по това, че не използва батерии за съхраняване на енергията, нито маховик, а суперкондензатори. Ползата при тях е, че се зареждат и разреждат изключително бързо, че имат голям капацитет и че цикълът им на живот е дълъг. Те не могат да съхраняват енергията за дълъг период от време, но това не е и толкова съществен проблем при системите за регенериране на спирачната енергия.

Архитектурата на i-ELOOP включва алтернатор, чието напрежение варира от 12 до 25 волта, двуслоен кондензатор и преобразувател на напрежение от 25 към 12 волта. При връщането на педала на газта алтернатора подава напрежение към кондензатора, което за да се извлече максималната ефективност от системата, достига до 25 волта. Самият кондензатор може да бъде напълно зареден за секунди, след което натрупаната в него електроенергия се подава към преобразувателя на напрежението, за да бъде намалено то до 12 волта и впоследствие подадено към останалата електрическа система на автомобила.

Ако се съди по официалното съобщение на Mazda, i-ELOOP е толкова ефективна, че може да намали разхода с до 10%. Комбинацията с патентованата старт/стоп система i-stop, при която повторното запалване на двигателя се осъществява без стартер, допълнително съдейства за високата ефективност на класическия ДВГ.

i-ELOOP ще дебютира на автосалона в Токио, като тя ще бъде монтирана на прототипа TAKERI. Серийното й вграждане започва още догодина.

Коментари
comments powered by Disqus