Двигателят може бъде използван в хибридни задвижващи системи
Mazda няма да разработва наследник на спортния автомобил MX-8 с роторен двигател. Както сподели пред изданието Automotive News изпълнителният директор на компанията - Масамичи Когаи, в гамата на бранда няма да се появи модел, позициониран над спортния автомобил MX-5.
"Преди да възобновим производството на роторния двигател отново, трябва да сме сигурни, че в бъдеще ще има необходимото търсене. Междувременно по-строгите екологични стандарти поставят това под въпрос ", казва топ мениджърът. Той добави, че роторният двигател може да бъде използван в бъдеще в хибридните задвижващи системи, където ще работи заедно с електродвигател.
По-рано беше съобщено, че Mazda ще представи серийната версия на новия модел RX-9 през 2019 г. на автомобилното изложение в Токио. Планирано бе купето да получи новия роторен двигател. Според неофициални данни планираната мощност на агрегата е около 450 конски сили. Новият модел трябваше да стане серийно превъплъщение на концепта RX-VISION.
Известно е, че дължината на RX-VISION е 4389 мм, а широчината - 1925 мм. Междуосието е 2700 мм. Прототипът е разработен в корпоративния стил KODO. Купето притежава агресивна предна броня, преден спойлер, вентилиран преден капак и големи лети джанти. Освен това автомобилът е оборудван със заден дифузор и двойна изпускателна система . В салона са използвани декоративни елементи от въглеродни влакна и са монтирани спортни кожени седалки.