Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda продължава да развива ванекловия си двигател

27.06.2011 10:08 1
1
2571889520
Туит

Следващата генерация на ванкеловия двигател на Mazda ще използва „специална система за възпламеняване“, която няма да разчита на стандартните запалителни свещи, коментира един от ръководителите на проекта.

Според Autocar алтернативата на класическия метод ще бъде базирана на лазерни лъчи, които ще служат за възпламеняването на горивната смес при достигането на оптималното съотношение между гориво и кислород.

Японският производител все още не се отказва от развитието на ванкеловия двигател, като работата по следващата му генерация 16X Renesis е стартирала през 2007 г., повече от 40 години, след като Mazda излиза на пазара с първата версия на мотора.

Работният обем на 16X ще бъде увеличен от 1304 на 1600 куб.см, но въпреки това габаритите му ще бъдат намалени. Инженерите на Mazda са наблегнали активно и върху използването на алуминий, като корпусът е изработен именно от този материал.

Промените по новия двигател трябва да решат двата най-големи проблема за роторната конструкция – разходът и въртящият момент. За съжаление все по-стриктните мерки по отношение на вредните емисии затрудняват работата на японските инженери. Те са и причината Mazda да спре продажбите на RX-8 в Европа, тъй като нейният мотор не може да покрие изискванията за Euro 5 стандарта.

Едно от потенциалните решения на този проблем е свързано със системата за запалване. За да оптимизира процеса на горене, екипът на Mazda планира използването на лазерни технологии, които да заменят стандартните запалителни свещи. За съжаление на този етап няма никаква допълнителна информация за проекта на японците.

Коментари

К
Чел съм за експериментални двигатели със лазерно запалване. Ползват го в двигатели с компресори, които създават високо налягане вътре в двигателя и горивото по трудно се възпламенява. Лазера има по висока ефективност, но е значително по скъп и сложен от едни свещи.

comments powered by Disqus