Този път двигателят на Ванкел играе поддържаща роля за хибридните модели на марката
Легендарният роторен двигател Ванкел, който е използван при спортните модели от серията Mazda RX, ще се завърне в гамата на производителя. Сега обаче той ще действа като спомагателен мотор-генератор на акумулаторните хибриди на марката, което ще увеличи пробега .
Това съобщи президентът на Mazda North America Джеф Гайтън. Според топ мениджъра новият изцяло електрически кросоувър MX-30, който вече се продава в Европа, ще се предлага и в САЩ в модификация на последователен хибрид с допълнителен двигател с вътрешно горене, което ще увеличи пробега . Подобно решение, например, вече беше използвано от BMW при една от модификациите на модела i3, където освен електрически мотор беше монтиран и двигател с вътрешно горене от мотоциклети BMW с работен обем 0,6 литра, който служи като генератор и може да увеличи пробега, когато батерията е напълно разредена.
Двигател на Ванкел, използван като генератор, почти ще удвои пробега на кросоувъра. Сега MX-30 може да измине около 200 км с едно пълно зареждане на батерията. По предварителни данни роторният мотор ще увеличи този показател до 400 км.
Използването на роторния двигател за електрически автомобил се дължи преди всичко на неговите компактни размери и ниско тегло. Освен това, според Гайтън, инженерите са успели значително да намалят вибрационното натоварване на двигателя и нивото на вредните емисии в атмосферата.