McLaren обяви официалните цени на MP4-12C за Европа. Във Великобритания новият спортен модел ще се предлага за 168 500 паунда (с таксите), а в Германия – срещу 200 000 евро.
Тази сума на пръв поглед изглежда внушителна, но MP4-12C е поставен на едно ценово ниво с Ferrari 458 Italia, като за британския пазар разликата е приблизително 1000 паунда в полза на по-евтиния спортен автомобил на McLaren. Същевременно от Уокинг твърдят, че вече имат повече от 2700 предварителни поръчки за модела, което е повече от обещаващо на толкова ранен етап.
Плановете на McLaren са да произвежда по максимум 1000 бройки на година, което означава, че желаещите да се сдобият с MP4-12C, които все още не са направили своята поръчка, ще трябва да чакат приблизително 3 години.
Пред задната ос на MP4-12C се вихри 3,8-литров двойнотурбиниран двигател на McLaren с максимална мощност и въртящ момент съответно 600 к.с. (при 7000 об./мин) и 600 Нм, налични още при 3000 об./мин. Осемцилиндровият M838T е с V-образна конфигурация с ъгъл между цилиндрите от 90 градуса, което в комбинация със сухия картер и коляновия вал, чийто мотовилкови шийки са в една равнина, предполага максимално нисък монтаж, съответно и център на тежестта, свален възможно най-близко до асфалта.
McLaren е първият тим във Формула 1, въвел новото поколение скоростни кутии с мигновена смяна на предавките. Опитът, който в Уокинг са натрупали през годините, се е отразил върху седемстепенната трансмисия на MP4-12C с два съединителя, която има три режима на работа (нормален, спортен и скоростен). Според инженерите на Рон Денис по този показател MP4-12C ще „наложи нови стандарти за мощност и скорост в сектора“. Най-интересната особеност при нея е функцията Pre-Cog, която подготвя трансмисията за моменталната смяна. Когато съответния палец е натиснат леко, системата вече е готова да превключи на по-висока или съответно по-ниска предавка.
Опитът от Формула 1 не е приложен единствено върху скоростната кутия. Шасито например е изработено от карбон и тежи само 80 килограма, като в този си вариант се появява за първи път в сериен автомобил. Brake Steer системата дебютира в болида на McLaren през 1997 г., като целта и е при прекалено агресивна атака на даден завой върху вътрешното задно колело да се приложи спирачно усилие, което да овладее евентуалното недозавиване. Усъвършенстваният й вече тринайсет години вариант ще намери приложение в MP4-12C, като за ефективното и функциониране ще спомагат карбон-керамичните спирачки.
Спирачните дискове разполагат с алуминиеви главини и стоманени фланци, като по този начин автомобилът е олекотен с нови осем килограма. Крайният резултат е 1300. За вниманието, което в Уокинг са отделили върху теглото на тяхната рожба, красноречиво говори фактът, че логото на McLaren в кокпита не е върху отделен плакет, а е гравирано върху алуминия. Тази операция е спестила на MP4-12C 2,6 грама!
Какъв е крайният резултат? Ускорение от 0 до 200 км/ч за по-малко от 10 секунди и впоследствие въвеждане на автомобила в пълен покой за по-малко от пет. При това при емисии CO2 под 300 г/км…
boro
Ха-ха, MP4-12C определено ще бъде доста по-екзотичен модел от 458 Italia!
пишман експертите
А какво ще кажете за трабант кабрио? Или за азклк 408 кабрио.
nikito_blend
MP4-12 също е екзотика.
Martin
Тук няма място за сравнение FERRARI е екзотика!