Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

McLaren MP4-12C: Извънземното

09.09.2009 14:19 11
11
2571858300
Туит

McLaren публикува първите официални фотографии и технически характеристики на новия спортен сериен автомобил на компанията. Под капака на MP4-12C работи 3,8 литров двигател с максимална мощност 600 к. с.

McLaren MP4-12C е първият сериен автомобил, който британската компания произвежда самостоятелно след легендарния McLaren F1 (1992 – 1998 г.). Но чакането определено си е заслужавало, защото MP4-12C има собствена идентичност и облик, далеч по-изискан от този на Mercedes-Benz SLR McLaren.

Отличителните белези на суперспортиста са елегантната предна част без класическа радиаторна решетка, отварящите се настрани и нагоре врати и въздуховодите зад тях, които оформят логото на компанията. Челните светлини са тесни и изтеглени назад, което напоследък е задължителен похват в автомобилния дизайн, но не са натрапчиви за разлика от тези при конкурента Ferrari 458 Italia. В задната част впечатление правят светодиодните стопове, монтираните между тях два накрайника на изпускателната система и крилото, което въпреки силно скосения профил на автомобила остава на нивото на двата фланга.

В салона на McLaren MP4-12C ще откриете тясна централна конзола, спортни седалки, седеминчов чувствителен на допир екран и напълно изчистен от всякакви бутони триспицов волан. Единствено планките за смяна на скоростите са монтирани под него, като и тук разликата с Ferrari 458 Italia е драстична. Масивният оборотомер, разположен в средата на контролните уреди, замества класическия скоростомер, а вентилационните отвори са решени във формата на турбини. Стартирането на двигателя става от бутон на централната конзола.

Пред задната ос на MP4-12C няма да намерите 6,3 литровия мотор на AMG, както първоначално се предполагаше, а 3,8-литров двойнотурбиниран двигател на McLaren с максимална мощност и въртящ момент съответно 600 к. с. и 600 Нм. Осемцилиндровият M838T е с V-образна конфигурация, която в комбинация със сухия картер и коляновия вал, чийто мотовилкови шийки са в една равнина, предполага максимално нисък монтаж, съответно и център на тежестта, свален възможно най-близко до асфалта.

McLaren е първият тим във Формула 1, въвел новото поколение скоростни кутии с мигновена смяна на предавките. Опитът, който в Уокинг са натрупали през годините, се е отразил върху седемстепенната трансмисия на MP4-12C с два съединителя, която има три режима на работа (нормален, спортен и скоростен). Според инженерите на Рон Денис по този показател MP4-12C ще „наложи нови стандарти за мощност и скорост в сектора“. За съжаление на този етап от McLaren не публикуват информация за динамичните характеристики на спортиста.

Опитът от Формула 1 не е приложен единствено върху скоростната кутия. Шасито например е изработено изцяло от карбон и тежи само 80 килограма, като в този си вариант се появява за първи път в сериен автомобил. Brake Steer системата дебютира в болида на McLaren през 1997 г., като целта и е при прекалено агресивна атака на даден завой върху вътрешното задно колело да се приложи спирачно усилие, което да овладее евентуалното недозавиване. Усъвършенстваният й вече дванайсет години вариант ще намери приложение в MP4-12C, като за ефективното и функциониране ще спомагат карбоново-керамичните спирачки. Спирачните дискове разполагат с алуминиеви главини и стоманени фланци, като по този начин автомобилът е олекотен с нови осем килограма.

MP4-12C ще бъде официално представен през 2011 г.

Коментари

BAT_J
Все пак не забравяйте новият Mercedes SLS, Audi R8 V10 и новият суперавтомобил на БМВ, който се очаква скоро. Защото именно това са спортните автомобили които са пригодени за ежедневна употреба, достатъчно надеждни и сигурни- същевременно впечатляват с динамика и поведение и не са свръх капризни и свръх скъпи. така че да не прибързваме с превъходиството на англичаните и италианците. Да не забеавяме и Nissan GT-R, които спред мен събира всичко неоходимо за един суперавтомобил на едно място.

Ivan
Това, че McLaren пускат по 1 кола на 20 години и VW съживиха Bentley за да го продават на глупавите американци не значи, че в Англия правят спортни автомобили. За съжаление в Германия са го ударили на прагматизъм до дупка и малкото лъчи надежда за супер спортист като Carrera GT бързо угасват. Истината е че само в Италия все още мечтаят смело, макар въобще да не съм фен на техните марки.

Павлин
Трябва да напишат с много големи букви на автомобила че това е Макларън!В противен случай много хора ще се чудят каква марка е!В дизайна няма никаква "история"!Съжалявам, но прилича на нещо от China!

Кирил
Стабилизраща щанга?

Kater
Моля за коментара ви на снимка 11. Ако това, което виждам е така, този McLrn или е с предно предаване или е със завиващ заден мост. Мнения?

Kater
Свалям шапка на Рон Денис и Макларън. За пореден път доказват, че най-добрите спортни автомобили не се правят в Германия. Мисля, че развода с Мерцедес в случая е за добро и напълно логично след недоразумението SLR.Изненадата отново е с двигателя:)Докато преди години всички очакваха F-1 да е с двигател на Хонда, той беше създаден с такъв от БМВ. Сега историята се повтаря.След като е взето такова решение значи е по-доброто, Рон Денис се е доказал каот човека, който взима правилните решения за компанията. Автомобилът е изключително красив според мен.Най-важното е,че има продължение на линията и формите наложени от F-1.Вижда се обаче и това, че автомобила е конструиран така,че да е продаваем. Едва ли ще повтори фурора на F-1, но всички помним каква беше цената на този легендарен модел.

Гери
Не знам за Вас ,но на мен лично от страни много ми прилича на F430

Доро
Интересно защо точно МР4-12С!!! При положение, че болида МС4-12 от 1997 г. остана едва на 4-то място в класирането на конструкторите, само с едва 3 победи... Странна логика!

editor
На този етап няма информация за теглото. Навсякъде в официалния пресрилийз обаче се говори колко олекотена е конструкцията.

az
абе колко тежи те нали се разделиха с мерцедес заради спорове с теглото на автомобилите ако са го свалили на тон и двеста триста ще бъде наистина бързо

Боро
Най-накрая един истински стилен спортен автомобил, а не накичен като коледна елха със светодиоди. Интересно как ще се справя 3,8-литровият мотор?!

comments powered by Disqus