McLaren показа на живо днес в Уокинг новия си спортен сериен автомобил. MP4-12C ще бъде по-лек, по-мощен и по-ефективен от своите ключови конкуренти Ferrari 458 Italia и Mercedes SLS AMG.
Това е първият сериен автомобил, който британската компания произвежда самостоятелно, след легендарния McLaren F1 (1992 – 1998 г.).
Близо милион и половина тестови километра са били нужни на инженерите на McLaren Automotive, за да финализират развойния процес и да дадат одобрението си за серийното производство. То ще стартира в края на тази година, но първите бройки, подготвени за продажба, ще са готови едва в началото на следващата.
В Уокинг се надяват базовата цена на MP4-12C да не надхвърля 200 000 евро, като срещу тази сума клиентите ще получат не само „най-бързия сериен автомобил но и най-висококачествения”, обещава Рон Денис, подчертавайки, че неговата компания ще гарантира и отлична следпродажбена поддръжка. Същевременно обаче Антъни Шериф, управителен директор на McLaren Automotive, допълва, че неговата компания няма да си позволи „обеми като тези на конкурентите”, тъй като държи нейните продукти да са наистина специални.
Пред задната ос на MP4-12C няма да намерите 6,3-литровия мотор на AMG, както първоначално се предполагаше, а 3,8-литров двойнотурбиниран двигател на McLaren с максимална мощност и въртящ момент съответно 600 к.с. (при 7000 об./мин) и 600 Нм, налични още при 3000 об./мин. Осемцилиндровият M838T е с V-образна конфигурация с ъгъл между цилиндрите от 90 градуса, което в комбинация със сухия картер и коляновия вал, чийто мотовилкови шийки са в една равнина, предполага максимално нисък монтаж, съответно и център на тежестта, свален възможно най-близко до асфалта.
McLaren е първият тим във Формула 1, въвел новото поколение скоростни кутии с мигновена смяна на предавките. Опитът, който в Уокинг са натрупали през годините, се е отразил върху седемстепенната трансмисия на MP4-12C с два съединителя, която има три режима на работа (нормален, спортен и скоростен). Според инженерите на Рон Денис по този показател MP4-12C ще „наложи нови стандарти за мощност и скорост в сектора“. Най-интересната особеност при нея е функцията Pre-Cog, която подготвя трансмисията за моменталната смяна. Когато съответния палец е натиснат леко, системата вече е готова да превключи на по-висока или съответно по-ниска предавка.
Опитът от Формула 1 не е приложен единствено върху скоростната кутия. Шасито например е изработено от карбон и тежи само 80 килограма, като в този си вариант се появява за първи път в сериен автомобил. Brake Steer системата дебютира в болида на McLaren през 1997 г., като целта и е при прекалено агресивна атака на даден завой върху вътрешното задно колело да се приложи спирачно усилие, което да овладее евентуалното недозавиване. Усъвършенстваният й вече тринайсет години вариант ще намери приложение в MP4-12C, като за ефективното и функциониране ще спомагат карбон-керамичните спирачки.
Спирачните дискове разполагат с алуминиеви главини и стоманени фланци, като по този начин автомобилът е олекотен с нови осем килограма. Крайният резултат е 1300. За вниманието, което в Уокинг са отделили върху теглото на тяхната рожба, красноречиво говори фактът, че логото на McLaren в кокпита не е върху отделен плакет, а е гравирано върху алуминия. Тази операция е спестила на MP4-12C 2,6 грама!
Какъв е крайният резултат? Ускорение от 0 до 200 км/ч за по-малко от 10 секунди и впоследствие въвеждане на автомобила в пълен покой за по-малко от пет. При това при емисии CO2 под 300 г/км…
6peka
Добри данни по отношение на теглото, но далеч от легендарния Ф1(1140кг) предвид това че той е с 12 цилиндров 6064cc двигател. Жалко че в онези години макларън и бмв не продължават партньорството си във формула 1 според мен щяха да са непобедими.
Плагиат
Много гадно са копирали таблото и по специално уредите на таблото от Ferrari 458 Italia. Както винаги от McLaren залагат на кражбата. Директното сравнение ще покаже коя коя от двете е по-добра. И мнението на Джеръми Кларксън.... 100% съм убеден, че ще каже прекрасен автомобил, но лишен от емоция :)