McLaren представи официално новия MP4-30, който ще ознаменува завръщането на Honda във Формула 1. Отборът отново е без основен спонсор.
Британският тим записа разочароващ финален сезон с двигателите на Mercedes, но преходът към Honda, който ще осигури отново статута на McLaren като заводски отбор, би трябвало го да върне в челни редици.
Другият силен коз за екипа на Рон Денис е завръщането на Фернандо Алонсо. Двете страни се разделиха с неособено добри чувства след фиаското през 2007 г., но са оптимисти за повторното си сътрудничество. Дженсън Бътън, който остава в отбора за шеста година, допълва впечатляващата пилотска линия.
Най-съществената промяна при MP4-30 спрямо предшественика е в аеродинамиката. С появата на бившия специалист на Red Bull Питър Продромоу екипът от Уокинг е заложил на изцяло нов подход. Вместо да се търси максимално аеродинамично притискане на целия пакет, което води до много тесен работен прозорец, се акцентира върху по-широкия диапазон на оптимални настройки.
Цветовата схема също е променена, като доминиращ цвят е черният, а червените акценти са само допълнение към сребристите капак на двигателя, кокпит и нос. Впечатление прави отново липсата на основен спонсор, но по всяка вероятност партньорството с Honda ще стабилизира финансово екипа.
MP4-30 ще направи официалния си дебют на писта тази неделя на "Херес", когато започват предсезонните тестове. Тогава се очаква британците да покажат и голяма част от новите си аеродинамични решения.