McLaren представи визията си за бъдещето на Формула 1 с концептуалния MP4-X. Състезателният автомобил е свободна интерпретация на настоящите технологии, която не се съобразява по никакъв начин с правилника.
По-рано през тази година Ferrari прикова погледите с уникалния си концепт, който трябваше да вдъхнови ФИА за бъдещите промени в правилника. Радикалната идея на италианците провокира огромен интерес тогава, защото стана публично достояние, но на срещата в Женева подобни предложения са направили също Re Bull и McLaren.
Близо десет месеца минаха докато британският тим също "разсекрети" своята концепция, именувана MP4-X (с MP4 започва кодовото название на всеки автомобил на McLaren във Формула 1, като следващата година идва ред на MP4-31). Най-голямо впечатление при нея правят закритите колела, които са със значително по-голям диаметър от стандартните за шампионата в момента и са комбинирани с нископрофилни гуми.
Аеродинамиката е активна, като цялостната концепция залага на отворите встрани от кокпита и многопрофилния под за генериране на повече даунфорс. Радиаторните кутии са покрити със соларни панели, а иновативната система за телеметрия позволява не само трансфера на базови данни, но и дава информация за всеки появил се технически проблем.
Напълно очаквано кокпитът на MP4-X е закрит. След инцидента с Жул Бианки ФИА работи все по-активно по различни системи за обезопасяване на пилота в тази зона и е въпрос на време да излезе с окончателно решение, което да стане задължително във Формула 1.
Концептът на McLaren няма как да се превърне в истински състезателен автомобил, но далеч не е случаен. ФИА, Бърни Екълстоун и отборите продължават активната работа по правилника за сезон 2017 и при появата на подобни футуристични автомобили натискът върху тях за радикална промяна става все по-силен.