McLaren е против Honda да работи с два отбора
Миналия месец ФИА, ФОМ и тимовете във Формула 1 постигнаха споразумение относно бъдещето на настоящите V6 хибридни задвижващи системи. Едно от изискванията бе, че при нужда всеки производител ще доставя двигатели на частен отбор, а няма да работи единствено със заводския си екип.
В момента единствено Honda си партнира с един-единствен отбор. Японците нямат намерение да разрастват програмата си, а ръководството на McLaren е категорично, че не желае това, тъй като може да има пряк ефект върху шампионските амбиции на екипа от Уокинг.
"Все още дискутираме с ФИА последиците от промените в правилника или по-скоро споразумението, което ФИА и производителите на двигателите постигнаха", коментира тим-шефът на McLaren Ерик Булие за британското издание Autosport. "С повечето неща сме съгласни, но има някои клаузи, по-които продължаваме преговорите. Ние имаме собствено мнение, собствена позиция."
"Очевидно е, че заедно с Honda правим сериозни инвестиции в спорта. Искаме съвсем скоро да имаме четвърта конкурентна задвижваща система на стартовата решетка. Това е причината да продължаваме обсъждането. На моменти нашата позиция се различава спрямо тяхната."
Наскоро Рон Денис коментира, че едва след като McLaren спечели отново титлата, Honda ще може да работи с частни тимове. На въпроса дали споделя мнението на британеца, Юсуке Хасегава, спортният директор на японците, отговаря далеч не толкова категорично.
"Естествено е, че те (McLaren) не искат да разделяме ресурсите си между различните отбори. Съгласен съм с това. Не искат конкурентите им да стават по-силни. Honda също не е съгласна на силовото налагане на определени изисквания. Но правилникът е такъв, ето защо сме щастливи, че можем да подкрепяме по този начин Формула 1."
След последния ъпдейт на двигателя на Renault Honda остава с най-слабата задвижваща система, но отпадането на жетоните догодина би трябвало да позволи на японците да наваксат бързо изоставането си.