Нова задвижваща система и нова цветова схема за британския тим
Три дена преди началото на предсезонните тестове McLaren свали покривалото на новия си автомобил. Аеропакетът на MCL33 е по-скоро консервативен, но революцията под панелите е съществена заради смяната на задвижващата система.
След трите драматични сезона с Honda британците ще разчитат на Renault за предстоящия сезон. Според главния технически ръководител Питър Продрому промяната на задвижващата система не е наложила съществени изменения в първоначалния проект на автомобила.
Другата драматична корекция спрямо миналата година е в цветовата схема. Традиционното за McLaren през 60-те години папая оранжево е комбинирано с мастилено сини елементи. MCL33 обаче стои недовършен във визуално отношение заради отчетливата липса на спонсори. Дори новият технологичен партньор Dell има съвсем скромно присъствие в предната част.
Фернандо Алонсо и Щьофел Вандоорн остават в отбора и през тази година. Задачата на двукратния световен шампион обаче ще бъде значително по-сложна отколкото през 2017 г., тъй като той ще трябва да комбинира ангажиментите си към McLaren с пълен сезон в WEC със заводския тим на Toyota.
McLaren не е печелил във Формула 1 от 2012 година. За последно британският тим имаше състезател на подиума през 2014-а, когато Кевин Магнусен завърши втори в Австралия.