Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

McLaren X1: Избрания

20.08.2012 12:28
Туит

McLaren използва Конкурса по елегантност в Пебъл Бийч, за да представи 12C Can-Am Edition, но и униката X-1. Той е направен по поръчка на „анонимен автомобилен ентусиаст” и е базиран на MP4-12C.

“Един от нашите клиенти, който вече притежава McLaren F1, Mercedes-Benz SLR McLaren и сега 12C, искаше да има и някакъв уникален автомобил”, коментира Пол Маккензи, директор на McLaren Special Operations. „Разговорите с нашия изпълнителен директор Рон Денис започнаха преди три години, още преди появата на 12C. Клиентът ни искаше машина, която да има капацитета на 12C, но да разполага с уникален външен вид, който отговаря на неговите желания и личност.”

Маккензи и главният дизайнер Франк Стефенсон са разговаряли близо три часа с неназования клиент, за да уточнят как трябва да изглежда уникалният модел. Той е назовал като ориентир някои класически автомобили като Facel Vega (1961), Chrysler D'Elegance Ghia (1953), Buick Electra (1959), Mercedes-Benz 540K (1939) и Citroën SM (1971), ключови от гледна точка на дизайна елементи  – музеите Гугенхайм, караваните Airstream,  писалката Montblanc Thomas Mann Edition, часовниците Jaeger LeCoultre, роялите, както и един твърде странен на фона на всичко останало зеленчук, а именно патладжана.

Впоследствие поръчителят е направил своеобразно състезание между дизайнерите на McLaren и външни специалисти. В крайна сметка проектът на Хонг Йео от британската компания е бил избран за окончателен и по този начин е поставено началото на производствената фаза.

Резултатът е пределно футуристичен автомобил, който обаче прави впечатление със серия от ретро елементи като вдигащите се капаци на задните колела. В салона се открояват тапицерията от червена напа, карбоновите панели и алуминиевите превключватели.

От McLaren не публикуват никаква информация относно динамичните характеристики на X1. По всяка вероятност обаче те са ако не идентични, то твърде близки до тези на стандартния MP4-12C, тъй като тежащият „приблизително 1400 кг” автомобил използва изцяло неговата технологична платформа, както и 3,8-литровия двойнотурбиниран двигател (625 к.с.).

Коментари
comments powered by Disqus