Производителят трябва да удвои оборота си и да инвестира в изследвания 1 млрд. паунда
Звездата на щанда на компанията McLaren Automotive на провеждащия се в момента автомобилен салон в Женева е новото купе 570GT. Междувременно не по-малко важен е и обявеният от изпълнителния директор на марката Майк Флюит така наречен план Track22, който е разчетен до 2022. През това време производителят трябва да удвои оборота си, да инвестира в изследвания 1 милиард паунда и да пусне 15 нови модела (най-малко половината от тях хибридни).
Изцяло новият базов модел (P14) ще се появи през 2018. На него ще бъде монтиран днешният, но модернизиран битурбо двигател V8 3,8. Агрегатът с нова архитектура ще бъде готов до 2022. Постепенно почти всички модели ще получат хибридни версии. Хибридизацията ще започне с гамата Sports Series ориентировъчно през 2020 г.
"Много добре знаем как реагират на звука собствениците на автомобилите ни. Трябва да намерим начин да отговорим на тези очаквания и в новото поколение модели", каза шефът на McLaren.
Британците смятат, че електрическият P1 няма да отстъпи като динамика от актуалните хибриди. Той ускорява до 100 км/ч за 2,8 секунди, до 200 км/ч – 6,8 сек, до 300 км/ч - 16,5 секунди, максималната скорост е ограничена на 350 км/ч.
Най-интересното: наследникът на топ модела P1 с две врати ще бъде короната в този план и ще се появи през 2023 г. Все пак още не е окончателно решено дали той ще бъде отново хибрид (като сегашното поколение) или електрически автомобил. За да получим отговор на този въпрос, компанията ще направи един-единствен изцяло електрически прототип. Вече е започната работа по избора на съставките му. Основното нещо не е дори във възможността за създаване на такъв автомобил (инженерите не се съмняват в това). По-важно е да се разбере дали водачът ще приеме електрическия модел във всеки един смисъл като истински McLaren, особено с т.нар гама Ultimate Series. Ако моделът не бъде в състояние да отговори на тези най-строги изисквания, серийният хиперавтомобил ще получи същия двигател.