На пръв поглед изглежда досущ като Mercedes 190, който заради изумителната си надеждност все още се ползва с особена почит не само по българските пътища, а и из цяла Европа. Когато натиснете педала на газта обаче, се пренасяте с 20 години напред.
Инженерите на Daimler са оборудвали модела 190 с новия common-rail двигател OM651, който генерира 204 к. с. от 2143 куб. см. работен обем (моторът е заимстван от 250 CDI BlueEFFICIENCY).
Максималният въртящ момент от 500 Нм е на разположение на водача от 1600 до 1800 об./мин, което е два пъти повече от аналогичния показател при най-мощния W201. В случая става дума за 190 E 2.5 – 16 Evolution II, представен през 1990 г. и произведен в 502 екземпляра според хомологацията от група А в DTM шампионата, който се радва на впечатляващите тoгава 245 Нм.
Целта на този нестандартен модел е да демонстрира огромния прогрес, който Mercedes-Benz е реализирал през последните 20 години в областта на дизеловите технологии. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, с 11,9 по-малко спрямо сензационния за 1983 г. 190 D. Разликата между двете поколения става още по-фрапантна, когато отчетем разхода на гориво. OM 601 от 1988 г., който разполага със скромните 72 к. с., се нуждае от 7,3 литра за 100 км пробег, докато представеният през 2009 г. OM651, поставен под капака на стария модел, се нуждае от 4,9 (при NEDC стандарта), въпреки че максималната му мощност е 204 к. с.
По всичко личи обаче, че двамата събратя отдавна не са в една категория. Mercedes 190 D тежи с 385 килограма по-малко от съвременния C 250 CDIBlueEFFICIENCY. Настоящата C-класа е с 16 см по-дълга и 9 по-широка, което е и причината за огромната разлика във вътрешното пространство. Различията по отношение на безопасността са не по-малко фрапантни.
А аеродинамиката? Новата C-класа има коефициент на челно съпротивление 0,27, а нейният предшественик – 0,34. Има разлика!