В началото на 2010 г. Mercedes-Benz ще стартира продажбите на модела 200 B-Class F-CELL в Европа и САЩ. Това ще е първият сериен автомобил на компанията с водородна горивна клетка.
От Daimler обещават, че електрическият 200 B-Class F-CELL ще има сходни динамични характеристики с аналогичния модел с двулитров ДВГ. Разходът на гориво, приравнен към дизел, ще бъде еквивалентен на 3,3 литра. С един пълен „резервоар“ автомобилът ще може да измине приблизително 400 км.
Сърцето на 200 B-Class F-CELL е електромоторът с максимална мощност от 100 кВт и въртящ момент от 290 Нм, който е на разположение на водача още при потегляне. Максималната скорост достига 170 км/ч, с 26 км/ч по-малко от атмосферния B200. На теория автомобилът не отделя вредни емисии, но на практика за производството на водорода, транспорта му и съхранението е нужно сериозно количество енергия, което на този етап се произвежда по класическите методи, замърсяващи околната среда.
Водородът си взаимодейства с кислорода в горивната гледка, където налягането достига 700 бара, като при реакцията се отделя електроенергия и вода. Системата е устойчива на сериозни температурни колебания, като дори и при 25 градуса под нулата функционира коректно. Горивната клетка, която е разположена в пода на автомобила, захранва литиево-йонна батерия - количеството отделяна енергия при нея е 1,4 кВт/ч, а максималната мощност – 35 кВт.
Що се касае до интериора, 200 B-Class F-CELL ще може да се похвали с всички екстри, които се предлагат при стандартния модел – кожена тапицерия, подгряване на седалките, климатик и информационно-навигационната система COMAND.
Производството на електромобила ще започне в края на тази година.