Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG: 39 години по-късно

11.06.2010 13:38
Туит

39 години след като 300 SEL 6.8 AMG завършва на втора позиция в 24-часовата надпревара на „Спа“, Mercedes вади отново своя състезателен автомобил на белгийската писта успоредно с новия S 63 AMG.

Второто място на 300 SEL 6.8 AMG тогава действа като трамплин за създадената през 1967 компания, която в момента отговаря за подготовката на спортните автомобили на Mercedes. Всичко това се случва на 25 юли 1971 година, но днес много от нещата се повтарят – и двата автомобила споделят еднакъв брандинг и носят един и същ номер, а двамата пилоти са тези, които се състезават в 24-часовата надпревара преди близо четири десетилетия – Ханс Хайер и Клеменс Шикентанц. Разликата в технологиите обаче е от земята до небето.

В онези дни 300 SEL е бил задвижван от специален 6,8-литров V8 с две дроселови клапи, разпределителни валове с по-остри гърбици, модифицирани кобилици и бутала. Мощността му е била 428 к. с., въртящият момент – 620 Нм, а максималната скорост – 265 км/ч.

Неговият наследник S 63 AMG от моделната 2011 г. може да се похвали с новия 5,5-литров двигател (M157) на германците. Въпреки че работният обем е намален със 747 куб. см спрямо атмосферния 6,2-литров V8 от предходната генерация, мощността и въртящият момент са се покачили. При 5500 об./мин новият мотор генерира 544 к.с., а в диапазона от 2000 до 4500 об./мин – 800 Нм (525 к.с. и 630 Нм за AMG 6.3).

Ще има и специален силов пакет AMG Performance, благодарение на който максималната мощност на S 63 AMG ще достигне 571 к.с. (5500 об./мин), а въртящият момент – 900 Нм (2500 – 3750 об./мин).

Повече за 300 SEL 6.8 AMG може да прочетете тук, а за новия двигател на S 63 AMG тук. Не пропускайте и уникалната фотосесия на пистата „Спа“, която показва по възможно най-добрия начин развитието на автомобилната индустрия през последните четири десетилетия.

Коментари
comments powered by Disqus