Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes A45 AMG Edition1: Осем и четири

03.07.2013 15:13
Туит

Досега AMG не предлагаше на клиентите си автомобил, под капака на който има по-малко от осем цилиндъра. Сега обаче A45 стартира с четирицилиндров турбомотор, развиващ 360 к.с. и комбиниран с двойно предаване и трансмисия с два съединителя. auto motor und sport получи възможността да направи с Edition 1 една обиколка из планината Билстер.

Да, това ще бъде забавно. Огромният турбокомпресор се е разположил като натъпкал се до пръсване паразит под дългия преден капак на Mercedes A45 AMG. Да така е, тези 360 к.с. все трябва да дойдат отнякъде, когато на разположение има само два литра работен обем. При такова турбо обаче преди ускорителната оргия би трябвало да се отвори турбодупка като кратер на вулкан. Бърз преглед на техническите характеристики: респектиращи 450 нютонметра, но при 2250 об./мин. Както и да е, вече можем да потегляме.

Mercedes A45 AMG Edition 1 с пищно оборудване


В интериора на Mercedes A45 AMG няма изненади, всичко е познато – включително скромното пространство на задните седалки и още по-скромният обзор от мястото на водача. Декоративните лайстни доста умело имитират карбон, към тях се добавят още няколко цветни петна – и разбира се, характерният лост на трансмисията с два съединителя, който е разположен на централната конзола, а не до волана. AMG версията поставя още един бляскав акцент – това са превъзходните черупкови седалки, съчетаващи в умел баланс годност за пистово пилотиране, комфорт и удобство във всекидневието – срещу дребни стотинки в размер на 2142 евро допълнително.

При струващия 56 977 евро Edition 1 обаче те са част от стандартното оборудване, подобно на малко натрапчивия аеродинамичен пакет (който трябва да намали с 40 кг подемната сила при задния мост) и също неособено дискретните 19-цолови джанти. Последните ограничават до още по-ниско ниво и без това доста оскъдния комфорт на окачването на A-класата, но като цяло Mercedes A45 AMG създава по-хармонично усещане от цивилните модели с опционално спортно окачване.

Тъй като спортният отдел на Mercedes не признава не само визуалната, но и акустичната резервираност за основно достойнство на марката, напрежението расте преди старта на двигателя. Как ли звучи четирицилиндровият агрегат? Плътният бас на празния ход съобщава, че конструкторите са погледнали сериозно на своята задача, защото според данни на фирмата звукът е една от най-важните причини за закупуване на AMG модел. Поради това Mercedes A45 AMG Edition1 е оборудван стандартно с иначе предлаганите по желание „performance клапи” на ауспуха. Истинско изживяване е обемно-дрезгавият до върховата точка от 6700 об./мин звук, а черешката на тортата е пръхтенето на мотора при смяна на предавките и почти вулгарното хъркане при движение без газ.

Двулитровият двигател реагира настървено на всяко подаване на газ

Изводът е, че визията и акустиката си пасват перфектно. А динамика на пътя? Всъщност А-класата задвижва само предните си колела. Тук намира приложение разработена от AMG конструкция на предния мост с твърдо свързана подрама и по-корави шенкели. Въпреки това въртящият момент би бил твърде голям за две колела, затова 50 процента от него достигат до задния мост чрез електронно контролиран многодисков съединител. Действително Mercedes A45 AMG влиза в завой чевръсто и прецизно, но при увеличаване на скоростта започва да недозавива и направо моли за кратко натискане на педала за газта – като съответно се отблагодарява възпитано с леко завъртане на задната част.

При ускоряване на излизане от завой не е необходимо да мислите дълго дали да подадете малко или много газ – просто натискате педала и това е. Двулитровият двигател на Mercedes A45 AMG, противно на всички страхове, реагира доста стръвно на движенията на десния крак и тегли съвсем прилично още от 1600 об./мин. От разпределението на въртящия момент между мостовете водачът не усеща нищо, съединителят се отцепва и зацепва напълно в рамките на 100 милисекунди. В допълнение въз основа на позицията на педала за газта и ъгъла на завъртане на волана електрониката предвижда какво ще поискате от нея и предприема съответните мерки.

Mercedes A45 AMG се изстрелва от нула до 100 само за 4,6 секунди

Също толкова чевръста е и седемстепенната трансмисия с два съединителя. Ново балансиране на масите, модифицирана електроника за управление и пет вместо четири ламела осезаемо намаляват времето за реакция при команда за превключване в сравнение с A250 Sport. Типичен за AMG е лонч контролът, с чиято помощ Mercedes A45 AMG се катапултира от нула до 100 км/ч само за 4,6 секунди – но това са данни на производителя, затова нека изчакаме първия тест. Дотогава в спомените ни ще остане най-вече динамичното поведение на пътя – онова усещане, че буквално държите в ръцете си целия автомобил, каквото може да създаде единствено компактна машина, дори когато тежи 1,6 тона (да, правилно сте прочели). Е, беше наистина забавно.

Коментари
comments powered by Disqus