Mercedes публикува първите официални характеристики на новата B-класа. Компактният модел ще дебютира на автосалона във Франкфурт през септември.
Близо 1100 часа в аеродинамичния тунел са били необходими на екипа от Щутгарт, за да намали челното съпротивление на новата B-класа до впечатляващите 0,26 cd. Допълнителният пакет ECO Technology пък позволява тази стойност да достигне 0,24 благодарение на намаления клиренс, плоския под и специалните уплътнения на вратите. За тези, които поставят спортните характеристики пред екологията, Mercedes е подготвил специален спортен пакет с нови амортисьори, 20 мм по-ниско окачване и по-директна настройка на кормилната уредба.
Техническото снаряжение на новата B-класа ще включва адаптивни светлини, асистент за следене на мъртвата зона, асистент за следене на пътната лента, асистент за паркиране, гласов контрол, система за следене на умората у водача, както и DISTRONIC PLUS, PRE-SAFE и COLLISION PREVENTION ASSIST помощниците, които намаляват до минимум риска от катастрофа или правят последиците от нея по-малки.
Четирицилиндрови мотори от ново поколение ще работят под капака на B-класата. 1,6-литровият бензинов ще се предлага в две версии – със 122 к.с. и 200 Нм за B 180 и със 156 к.с. и 250 Нм за B 200. На този етап дизелите също са два, но с 1,8-литра работен обем - B 180 CDI разполага със 109 к.с. и 250 Нм, а B 200 CDI – със 136 к.с. и 300 Нм. Малко след появата на модела на пазара се очаква и появата на нов двулитров бензинов мотор.
Старт/стоп системата е стандартна, независимо от двигателя, като тя е комбинирана с шестстепенна механична предавателна кутия или седемстепенна DSG с два съединителя. Цялостната конструкция на новата B-класа е такава, че позволява използването на алтернативни системи за задвижване, което означава, по всяка вероятност компактният модел ще се сдобие с класическа хибридна версия, изцяло електрическа и такава с горивна клетка.