Обявена е датата на премиерата на флагманския електромобил - 15 април 2021 г.
Заводът в Щутгарт-Хеделфинген, част от комплекса на Mercedes в Унтертюркхайм (в района на Щутгарт), започва производството на тягови батерии за електрическия автомобил Mercedes-Benz EQS.
Компанията придружи това съобщение с няколко важни разяснения. Обявена е датата на премиерата на флагманския електромобил - 15 април 2021 г. А немците разкриха и пълния капацитет на батерията - 108 кВтч. Това е една от най-високите стойности сред серийните автомобили. Пробегът на EQS с едно зареждане по време на цикъл WLTP, Mercedes все още скромно показва "повече от 700 км". Вярваме, че ще се окаже значително повече от 700.
Фабриката за акумулатори на площ от 16 500 кв.м отговаря на принципите на Индустрия 4.0 (екологично производство, цифрови технологии), има линия с дължина около 300 м с повече от 70 станции (с автоматизирани и ръчни операции). Тя също така ще прави батерии за модела EQE. Така Mercedes-Benz EQS почти достигна седана Lucid Air със 113 кВтч (832 км според цикъла EPA). От останалите носители на рекорди трябва да си припомним петврата Tesla Model S Plaid + с пет врати , чийто автономен пробег (837 км според EPA) ни кара да предположим, че има батерия, не по-малка от тази на Air, или дори по-голяма сила на звука.
Но компанията не предоставя официалните си параметри. Катодът на новите батерии е от типа NCM (никел, кобалт, манган), в който тези елементи са в съотношение 8: 1: 1, тоест съдържанието на кобалт е намалено. Тази технология е плюс към специфичния капацитет и екологичността на клетките, както и фактор, който намалява цената (кобалтът е скъп материал). Самият EQS ще се произвежда във фабрика 56 в Зинделфинген заедно с S-класата.
Компанията нарича EQS, използвайки платформата MEA, първородния от ново поколение високоефективни електрически автомобили. Автомобилът поддържа технологията Plug & Charge (автоматична идентификация и плащане при свързване на кабел в станции, съответстващи на тази технология, първоначално ще бъде Ionity). В някои случаи е възможно да се зарежда Green Charging, тоест с енергия от възобновяеми източници.
А в Япония EQS с контакт CHAdeMO трябва да поддържа двупосочна технология за зареждане, захранвана от тягова батерия у дома или мрежи (V2G, Vehicle-to-Grid и V2H, технология Vehicle-to-Home).
Вече текат изследователски работи в областта на задвижващите системи и тяговите акумулатори, а през 2023 г. трябва да бъде пуснат завод за дребно производство на обещаващи литиево-йонни клетки, по-напреднали от сегашните. Mercedes ще инвестира няколкостотин милиона евро в развитието на развойния център в Унтертюркхайм.