Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz представи новия кросоувър GLC

22.06.2015 11:02
Туит

Автомобилът е изграден на нова платформа, получава хибридна версия и пневматично окачване

Mercedes-Benz представи на частно събитие в Щутгарт новия кросоувър GLC. Компактният SUV сменя модела GLK и се позиционира едно стъпало под ML. Автомобилът е изграден на нова платформа, получава хибридна версия и пневматично окачване. Световната премиера на Mercedes GLC ще се състои на автомобилното изложение във Франкфурт на 15 септември. Началото на продажбите е планирано за есента.

В сравнение със своя предшественик GLK автомобилът е значително променен отвън. Кросоувърът се е разделил с ъгловите форми и има оптика в стила на A- и C-класата. Междуосието на кросоувъра е увеличено със 118 мм, дължината е станала по-голяма със 120 мм, а на широчина с 50 милиметра. Увеличаването на габаритите е довело до разширяване на свободното пространство за пътниците, както и до нарастване обема на багажника. При сгънати облегалка на задния ред седалки товарното пространство вече е 550 литра срещу 470 литра в GLK. Ако задната седалка бъде свалена, размерът на багажника на GLC ще нарасне до 1600 л (при предшественика този показател е 1550 литра).

Каросерията на новия автомобил е изработена от алуминий и високоякостни сплави. Благодарение използването на леки метали масата на кросоувъра е намалена с 80 килограма в сравнение с предшественика му. При GLC от алуминий са направени покривът, предните калници, предният капак, амортисьорите и предните колони. Теглото на каросерията без вратите тежи само 400 кг.

GLC е първият в класа си с активно окачване с пневматични амортисьори Air Body Control: на предната ос са използвани двукамерни, и на задната - трикамерни. В спортен режим работи само една камера - в този случай окачването на кросоувъра е най-твърдо. Колкото повече камери се включват, толкова по-меко и по-комфортно става окачването. Шасито може да се регулира автоматично, като се променят настройките на пневматичните амортисьори в зависимост от пътните условия и поведението на водачите.

В Mercedes-Benz S-класа, който също е с пневматично окачване, са използване само еднокамерни стойки.  В конструкцията на окачването на  Porsche Panamera са използвани двукамерни. Системата с трикамерни амортисьори са разработени основно за кросоувъри и всъдеходи. При  GLC с пневматично окачване максималният клиренс е 230 мм, при базовата версия с пружинно окачване - 180 мм, а при в модификациите с окачване с пружини и офроуд пакет - 200 мм.

В началото на продажбите GLC ще се предлага в четири нива на оборудване: с два дизелови и един бензинов двигател, но и с хибридна задвижваща система. Базовата версия на кросоувъра CLC 220г е оборудвана със 170 к.с. турбо дизелов мотор със 170 конски сили и въртящ момент от 400 Нм. Средният разход на гориво в смесен цикъл е 6,1 литра на 100 километра. От нула до 100 км/ч кросоувърът ускорява за 8,3 секунди.

Средната версия GLC 250D идва с турбо дизелов мотор с мощност 204 конски сили и въртящ момент от 500 Нм. Този SUV консумира 6,1 литра гориво и ускорява до 100 км/ч за 7,6 секунди. В сравнение със своя предшественик GLK двете дизелови версии се оказват с 19% по-икономични.

Базовата бензинова версия GLC 250 е оборудвана с 2,0-литров двигател с 211 конски сили. До 100 км/ч кросоувърът ускорява за 7,3 секунди, а средният разход на гориво е 7,5 литра. Топ версията на кросоувъра получава  хибридна задвижваща система. Модификацията е  наричена GLC 350E, която може да се зарежда от електрическата мрежа, оборудвана е с бензинов двигател с 211 к.с. и електромотор 116 к.с. Разходът на гориво е 2,6 литра на 100 километра. По този начин, GLC 350E е един от кросоувърите с най-нисък разход на гориво кросоувър в света. От нула до "сто" хибридният SUV ускорява за 5,9 секунди. Тази модификация на GLC е по-бърз от топ версията на GLK, която, да припомним, че е оборудвана с атмосферен двигател с мощност 306-конски сили. Само на ток GLC 350E може да измине не повече от 34км със скорост до 140 километра в час.

Всички версии на GLC, с изключение на хибридната, са  оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия. Модификацията 350E е оборудвана със седемстепенна автоматична трансмисия. Като се започне от базовия 220d, немският кросоувър е оборудван със задвижване на всички колела.

Интериорът на GLK е изпълнен в стила на седана C-класа с голям екран на мултимедийната COMAND, изнесен на предния панел, тъчпад и кръгли дефлектори. Като опция GLC може да бъде оборудван с прожекционен дисплей, системи за предотвратяване на сблъсък, кръгово наблюдение и автоматично паркиране.

Новият кросоувър на Mercedes-Benz ще се конкурира на световния автомобилен пазар с BMW X1, Lexus NX и Audi Q3. Предшественикът на GLC - кросоувърът GLK, дебютира на световния пазар през 2008 г., а през 2012 г. получи обновяване.

Коментари
comments powered by Disqus