Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz SLC: Ще има ли достоен наследник SLR?

04.07.2007 10:07
Туит

Проектът McLaren F2 бе прекратен от Mercedes-Benz. Това обаче съвсем не означава, че немският концерн ще изостави високоефективната луксозна линия. Нов спортен красавец ще има, но неговият производител ще бъде не McLaren, а AMG.

Предисторията

Mercedes-Benz SLR McLaren е съвместен продукт на немския концерн и английския специалист в сферата на състезателните автомобили. Той се появи през 2005 година и моментално си спечели славата на едно от най-скъпите удоволствия в специфичния сегмент – 450 000 долара. Динамиката на модела естествено бе впечатляваща – 617 конски сили и 320 км/ч, но успехът – недотам. Слабите продажби на SLR McLaren и проблемите по време на производството ( McLaren не бе доволен от факта, че трябва да конструира автомобил с предноразположен двигател, а AMG – че ще има участие в проекта единствено посредством агрегата), поставиха под въпрос появата на наследника McLaren F2.

Проектът за ориентираният към по-ниска ценова категория F2 със средноразположен двигател бе замразен в края на 2004 година. Това обаче не е отказало ръководителите в немския концерн от идеята да конструират нов високоефективен автомобил. Все пак Mercedes има опит с технологията, при която двигателят е фиксиран между предната и задната ос – през далечната 1969 във Франкфурт се появяват трите експериментални C111, а през 90-те в легендарното състезание „24-те часа на Льо Ман“ се подвизават CLK-GTR и CLR.

Ново начало 

Вероятно поради тази причина Mercedes-Benz се е отказал от услугите на McLaren за новия спортист, който ще бъде наречен SLC. Наследникът на SLR ще бъде по-малък като габарити и ще разчита на 6,2-литровия V8 на AMG. Много е вероятно да заимства част от компонентите на очаквания SL Black Series, за да бъдат ограничени разходите по производството.

Новият автомобил ще бъде конструиран от HWA, официалният партньор на Mercedes-Benz за сериите DTM. Компанията е основана от Ханс-Вернер Ауфрехт, един от създателите на AMG, през далечната 1967 година, но през 1999 става собственост на немския концерн. Производствените мощности на HWA са локализирани в Афалтербах, градчето, където AMG конструира уникалните версии на Mercedes.

Поглед към бъдещето

По предварителни данни концептуалният SLC ще дебютира през 2009 година на автомобилния салон в Женева. При положение, че получи добра оценка, година по-късно ще започне и серийното производство на модела. Междувременно McLaren вероятно ще продължи работата върху проекта F2, но със собствени усилия.

Mercedes SLR McLaren не отговори на очакванията, но дали AMG и HWA ще имат сили да се справят със задачата, която се оказа прекалено трудна дори и за компания от ранга на McLaren?

Коментари
comments powered by Disqus