Mercedes обяви, че BlueZERO E-CELL PLUS е в предсерийната си фаза на развитие. Моделът, който бе представен в Детройт през миналата година, разчита на последователна хибридна система с електромотор и двигател с вътрешно горене.
Литиево-йонната батерия на BlueZERO E-CELL PLUS, оборудвана със система за водно охлаждане, може да отделя 17,50 кВт часа количество енергия, което в случая е достатъчно за автономен пробег от 100 км/ч. При положение че зарядът на батерията падне, в помощ идва еднолитровият трицилиндров ДВГ от smart fortwo с принудително пълнене (67 к. с.), който може да удължи пробега с нови 500 километра, зареждайки акумулаторите.
Сърцето на предсерийния модел е компактният електромотор, чиято максимална мощност достига до 100 кВт, а въртящ момент - до 320 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч изисква налични 11 секунди, като максималната скорост е ограничена по електронен път на 150 км/ч.
Бързият заряд, който отнема половин час, гарантира пробег от 50 км/ч, като за пълното зареждане е необходим около час. Тези цифри обаче са постижими, при положение че имаме наличен източник на ток, който може да генерира 20 кВт. При стандартната електрическа мрежа времето за пълен заряд достига 6 часа.
Mercedes-Benz работи успоредно по други два „зелени“ модела. Наскоро от компанията обявиха, че ще стартират производството на 200 B-Class F-CELL, който разчита на водородна горивна клетка, а BlueZERO E-CELL е чист електромобил с пробег от 200 км.
MB
Дано не излезе в такъв вид, че е мноооого грозно тази бляд. А иначе за автомобила - играчка за богатите и неоправдана висока цена ще бъде със сигурност.