Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes C 220 CDI срещу VW Passat 2.0 TDI: Централни нападатели

14.08.2007 21:08 15
15
2571815758
Туит

Новото издание на С-класата на Mercedes безспорно е една от звездите в средния клас. Дали подвизаващият се на пазара вече малко повече от две години VW Passat 2.0 TDI има какво да предложи срещу Mercedes C 220 CDI? Сравнение на два от най-популярните модели в сегмента.

Също както и модела на VW, тестваната версия на С-класата разполага със 150 конски сили, тоест 20 к. с. повече в сравнение с предшественика. Наред с това, автомобилът с трилъчата звезда е станал по-дълъг и по-широк, което е ясно забележимо по размерите на вътрешното пространство (нека не забравяме, че една от малкото по-сериозни слабости на досегашната С-класа беше именно сравнително тесният интериор). И все пак – както и досега, моделът на марката от Щутгарт остава по-малък, отколкото своя противник от VW. Но и голяма част от купувачите на двата автомобила се различават доста съществено помежду си.

C-класата е по-добре оборудваният автомобил

На пръв поглед, при VW човек получава повече срещу парите си. И двата модела бяха във върховите си изпълнения Comfortline (при VW) и Avantgarde (при Mercedes), и независимо от това разликата в цените им изглежда доста фрапираща. По-обстойното вглеждане в листата с обзавеждането обаче разкрива факта, че разликата всъщност не е чак дотам драстична, тъй като Mercedes предлага серийно неща като 17-цолови колела, индикатор за налягането в гумите, многофункционален волан, автоматична климатична инсталация и други детайли, за които купувачите на VW трябва да доплащат.

По отношение на ходовата част, Passat за пореден път изненадва повече от приятно. Без значение дали е празен или на границата на допустимия товар, този VW винаги осигурява приятен комфорт и добра стабилност. Единствената критика може да се отправи към това, че при преминаване през груби неравности, се появяват вибрации, предаващи се чак до волана. И именно тук удря часът на Mercedes – този автомобил създава усещането, че му е буквално все едно по какъв път се движи. Преодоляването на неравности от всякакъв тип става с фантастична плавност, шумове от окачването практически липсват, а поведението на пътя е сред най-доброто, което някога е можело да се види в тази категория. Спор няма – когато става дума за баланс между комфорт на возене и стабилност на пътя, новата С-класа поставя мащабите в средния клас.

Passat категорично печели битката при разходите

Когато става дума за съвкупност от качества, Mercedes печели това сравнение не само заради по-хармоничната ходова част, а и благодарение на значително по-плавния ход на еластичния си турбодизелов двигател, който иначе показва приблизително идентични с тези на Passat динамични показатели. Работещият по технология помпа-дуза двигател на VW работи доста шумно и произвежда осезаеми вибрации, докато Mercedes със своя Common-Rail-мотор звучи едва ли не като бензинов автомобил. TDI-машината обаче пък печели точки със своя нисък разход от 7,7 литра на 100 километра. C 220 CDI харчи повече, и наред със значително по-високите разходи се доказва като по-добрата, но и по-скъпата алтернатива в теста. Затова, след вземането под внимание на финансовите критерии, крайната победа отива при VW Passat.

Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-дитер Зойферт

Оценка

1. VW Passat 2.0 TDI Comfortline

1. VW Passat 2.0 TDI Comfortline

Просторният и функционален Passat напълно оправдава своето реноме в средния клас - той е солидно направен, предлага чудесен комфорт, а е по-икономичен и значително по-достъпен от С-класата. Именно последните две качества му носят и крайната победа в теста.

2. Mercedes C220 CDI Avantgarde

2. Mercedes C220 CDI Avantgarde

Малко по-тясната отвътре С-класа е още по-съвършената алтернатива от двата автомобила. Комфортът е най-долрият в класа, сигурността и динамиката също са фантастични, накратко - един истински Mercedes, което обаче се отразява и на цената.


Технически данни

1. VW Passat 2.0 TDI Comfortline 2. Mercedes C220 CDI Avantgarde
Работен обем --- ---
Мощност 125 кВт (170 к. с.) 125 кВт (170 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,4 сек 9,2 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м 38 м
Максимална скорост 223 км/ч 229 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,7 л/100 км 8,8 л/100 км
Базова цена --- ---
Коментари

speed demon
pichove kvoto i da govorim samo poglednete statistikata za katastrofi i shte vidite che 90% ako ne i poveche ot katastrofite sa sas aftomobili sas zano predavane , ako se ispikaesh na gumata nemoje da tragne kvo govorite che sa n1 , spored men bqha kogato se priha koli samo sas zadno sega ima mnogo vidove makri i mnogo po dobri aftomobili mercedes ne e nai dobrata kola spored men , edin moi priqtel zagina tochno s kola s zadno predavane samo zashtoto beshe mokro kvo da govorim ako ima zaledqvaniq dali shte potegli :D vw e dosta dobra no ima vse po dobri i po dobi no za edno sam obeden mercedes veche ne e n 1 ;)

Анонимен
pi4ove .koito ot kola razbira na mercedes se spira.

Анонимен
Значи след като Passat-а е по добър(според оценките на оценителите...?!) от Mercedes-а, то излиза,че Skoda Superb е най-добрата кола.След като е по-добра от Passat-а според същите оценители(които за мен лично са силно пристрастни фенове)Айде осъзнайте се малко какво пишете и какво с какво сравнявате!Най-дорото на VW е маркетинга и рекламата,друго добро в тази марка се намира само в сарцата на силно пристрастните и фенове....!Ама щом си ги харесвате купуваите ги и ги караите със здраве.Моето мнение за тази марка е че ЛАЙНО ПОРЪСЕНО СЪС ЗАХАР, НЕ Е ТОРТА!!!

коце
пасат и s-класа е те наистина нямат допирни точки

mitko
mercedesa si e mercedes i stiga ste govorili gluposti...... pasata e slaba kola ... imal sam smenena napalno prednica i edna godina ne izdarja ....

Aнонимен
А ти вероятно си под 20, нали? В новите учебници нали пишело, че "незман" е една дума, а не не знам.

Aнонимен
Незнам кой ги тества и карали ги изобщо,ама рекламата на Passat вече много бие на очи.Той Passata си е по-добър и от S-класата

Попай Моряка
1во - най-високото оборудване на VW е HighLine , a ne Comfortline ... 2ро да каже че серииното производство на С класата излиза с 17ка ( да излиза ако доплатиш 9000лв за пакет Авантгард) а не при другите !!! а Пасата в HighLine има повече екстри и почече качествени материали от колкото пластмасовата С класа !!! но отностно двигатела Мерцедеса бие но за всичко друго е много зле !!!

вероятно
Според статистиката пасат е най-продаван за класа си в Европа. Но българският ум разплита и най тежките конспирации. Нали ", а може и да нямат пари западняците за тва да го купуват?

?
На тези Пасати май не им вървят продажбите? Много масирана реклама правят.

До Нико
Брат къде живееш ти? Американските коли даже и американците не си купуват цял свят се чуди и мае дали някоя от големите от трите американски производители ще оцелее. В същото време някой ги сравняват с марки приживяли разбиване на два пъти след световни войни и пак са номер 1. Само японските и немските коли влагат някакви иновации в колите си. А относно спора, колите са различни класове. Мерцедес Винаги е правил най-добрите окачвания и има задно предаване.

Nicko
Аре стига с тези глупости бе. Мерцедес та Мерцедес. Това са митове. Ами Японските коли, ами Американските коли. Кое му е хубаво на Бенца. Високия разход, скъпата подръжка или грозното купе и интериор. Как в Бг ги разбираме най много колите незнам.

plamen
moito mnenie e 4e voob6te ne mogat da se sravnqvat tezi koli vse edno dase sravnqva jigula s vectra naprimer za mercedes vinagi 6te si ostane N1

Mirka
Mercedesa mi e liubimata marka.Vinagi sym si mislela che da se dadat tolkova mnogo pari ne si struva no tova ne e istina nomercedesa e trepach nai hubavata kola koqto sym imala i shte vidq prez jivota mi.Neka vsichki da si kupqt mercedesi :)[b][i][u]

evtimov
Mercedes-a si e mercedes nomer 1

comments powered by Disqus