През пролетта на 2014 година идва новото поколение Mercedes C-класа, който ще ознаменува световната си премиера на автомобилното изложение в Детройт и ще демонстрира множество детайли, заимствани от S-класата.
С дължина от 4,69 метра новата C-класа надминава предшественика си с цели 10 см и предлага повече пространство, най-вече за пътниците отзад и за багажника (480 литра). Въпреки увеличението на размера, новият Mercedes C-класа е с около 100 кг по-лек. Редуцирането на теглото е благодарение на каросерията, която разчита на висок дял на алуминиевите детайли. Дори и редуцираният до 41 литра резервоар спомага за намаляване на телесното тегло. Съществува опция за 66-литров резервоар, но срещу доплащане.
Визуално новата C-класа изглежда като умалена в мащаб S-класа. Вдлъбнатините, ръбовете, предното и задното оформление, както и формата на светлините - всички тези детайли оприличават C-класата на флагмана на марката. Във версията Exclusive, която замества Elegance, C-класата носи звездата върху предния капак, а като Avantgarde или при наличието на AMG пакет, звездата е в средата на радиаторната решетка.
На старта само с три двигателя
Новият дизайн, намаленото тегло и оптимизираните двигатели ще трябва да намалят до 20% разхода на новата C-класа. Първо ще стартира C 180 със 156 к.с. и 250 Нм, C 200 ъс184 к.с. и 300 Нм и C 220 CDI със 170 к.с. и 400 Нм. След тях идват C 250 с 211 к.с. и 350 Нм и C 250 CDI с 204 к.с. мощност, като всички ще бъдат куплирани с новата деветстепенна автоматична трансмисия. По-късно следва C 400 с 333 к.с. и 480 Нм.
Който иска да спестява от гориво, ще трябва да почака за плъг-ин хибрида (двулитров четирицилиндров турбо бензинов двигател + електрически мотор) или за C-класа с горивни клетки, но все още не може да се определи точния срок. Все пак в програмата за действие малко след стартирането, е предвидено хибридно задвижване с C300 Bluetec Hybrid (2.1-литров четирицилиндров турбодизел плюс електромотор).
Но въпреки целия натиск за икономии, както и по отношение разхода на гориво във флотилията на марката, AMG-моделът на новия Mercedes C-класа не бива да липсва. Той ще се задвижва от четирилитров битурбо V8 двигател, който ще генерира между 460 и 500 к.с.
Новият Mercedes C-класа отваря нова страница и при окачването. Дори и стандартното стоманено пружинно окачване се предлага в три варианта от комфорт до спорт. Използваното за първи път пневматично окачване в моделите от средния клас ще задоволява по-високите претенции, като предлага наред с регулирането на нивото и пет програми за шофиране.
Mercedes C-класа с много функции и системи за асистиране
Mercedes публикува и детайли от интериорния дизайн на новия Mercedes C-класа. Тук германецът предлага непознат досега нов живот на нови и стари функции, без да се доближава до равнището на S-класата. В сравнение с многото екрани на S-класата, C-класата има само един екран, който е свързан със системата за управление и е разположен горе на централната конзола, над три кръгли вентилационни отвора. Широката централна конзола с жабка и новата операционна единица на командната система с прилежащия й тъчпад, която между другото може да се управлява чрез смартфон, се набиват от пръв поглед. Воланът също е повлиян от духа на времето – плосък отдолу. Нови за Mercedes C-класа са също така опцията с Head-up дисплей, ароматизиране на купето, както и нов климатик, който посредством GPS активира функция за рециркулация на въздуха в тунелите.
Наред с уюта, новият Mercedes C-класа гарантира разбира се и безопасността на пътниците. В това отношение C-класата е заимствала много от новите или от усъвършенстваните системи за асистиране, които вече са дебютирали в S-класата. Attention-Assist се предлага стандартно. Могат да бъдат добавени адаптивния круиз контрол с асистент за задръстване, асистент за спиране Plus, Pre Safe, асистент за поддържане на пътната лента, за паркиране, за пътните знаци, камера за наблюдение на 360 градуса и асистент за дълги светлини.
Mercedes C-класа за 33.558 евро
След 15.03.2014 новия Mercedes C-класа ще бъде на разположение на клиентите. Цените за новия Mercedes C-класа започват от 33 558 евро. В разстояние от около половин година ще следва комбито Т-модел (премиерата на автомобилното изложение в Женева). Тогава и AMG версията ще трябва да бъде готова за пазара. През 2015 година ще следват новите C-класа Coupé и C-класа кабриолет с мек покрив.
Технически параметри Mercedes C-класа |
|||
Moдел |
Mercedes C 220 Bluetec |
Mercedes C 180 |
Mercedes C 200 |
Обем |
2.143 ccm |
1.595 ccm |
1.919 ccm |
Мощност |
170 к.с. |
156 к.с. |
184 к.с. |
Въртящ момент |
400 Нм |
250 Нм |
300 Нм |
0-100 км/ч |
8,1 сек. |
8,2 сек. |
7,5 сек. |
Vmax |
234 km/h |
225 km/h |
235 km/h |
Разход |
4,0 л/100 км |
5,0 л/100 км |
5,3 л/100 км |
Тегло |
1.550 кг |
1.395 кг |
1.445 кг |
Основна цена |
38.675 евро |
33.558 евро |
36.414 евро |
Mustaine
Интересна опция за пестене на тегло: да направим резервоара 41 литра. Доста интересно решение....Още по-весела е опцията за доплащане на нормалния резервоар. Някой доста умен шваба го е измислил....То разбирам да бяха свалилил разхода до 3 на 100, ама и това ще стане......Дотогава карай смело, бензиностанции бол, дето има една приказка, пък и децата трябва да почиват, а дядо пенсионер да облекчава простатата:)