При пазарния старт на днешното поколение на С-класата някои се оплакваха от външния вид на материалите в интериора. След 100 000 километра и тези критици замлъкнаха. Накратко: в този клас не можете да намерите по-надежден автомобил.
Крака, които прекосяват тичешком мокрото шосе, кръстът на мерника е насочен към зеницата – някои случки от биографията на участвалия в маратонския тест Mercedes C 200 Kompressor звучат като взети от сценарий за криминален сериал. Първо, един престъпен субект поврежда капака над двигателя, после комбито избягва на косъм прииждащите талази на наводнение – въпреки че на волана не седи нито главният полицейски комисар Клара Блум от Констанц, нито колежката й Ева Заалфелд от Лайпциг. И двете героини на германската поредица „Местопрестъпление” използват като служебен автомобил Т-модела на С-класата, но едва ли са успели да навъртят с него 100 171 километра в течение на около две години.
Издокараният в подходящ тъмносив костюм Mercedes постъпи на служба при нас, като целта беше да се изяснят следните въпроси: "Ще издържи ли на тежкото изпитание интериорът, окачествяван от мнозина клиенти като евтин на вид и безчувствено оформен?", "Дали многобройните и скъпи елементи на допълнителното оборудване, като сложната система Comand или регулиращите се в много свои части седалки, ще работят в края на теста толкова добре, колкото в началото?", и, разбира се, всички привърженици на марката искат да знаят – "Може ли човек в днешно време да си купи без притеснения модел с бензинов двигател и механична трансмисия?". Поне в близкото минало и двете особености не бяха сред силните страни на автомобилите от Щутгарт.
Всъщност оплакванията от задвижването бяха по-скоро от емоционално естество. Моторът работел твърде безрадостно, макар и да притежава достатъчно мощност, отбелязва един от колегите. По естествени причини четирицилиндровият агрегат остава далеч от звученето на един мотор на AMG, което обаче важи за всички двигатели от този клас на мощност.
Същината на нещата
Благодарение на компресорното пълнене моторът извлича от 1,8 л работен обем 184 к.с. и максимален въртящ момент от 250 нютонметра, който е на разположение при сравнително високите 2800 об./мин. От комбинацията със серийната шестстепенна механична предавателна кутия се получава такова поведение при потегляне, което в началото буди спомени за сътресенията, придобили известност като „бонанза ефект”. След известно привикване обаче успявате да стартирате доста по-плавно. Що се отнася до самата работа на предавателната кутия, към нея няма никакви възражения – предавките се сменят прецизно, с лек ход на скоростния лост, като производителят обявява това качество за част от системата, носеща еуфоричното название Agility Control. Все пак в тази дисциплина мащабът все още се задава от други марки, поради което желанието за автоматична трансмисия минава като червена нишка през дневниците на теста. Още повече, че на 71 368-ия километър се беше разхлабил един винт при скоростния лост.
Задвижващият агрегат, който наскоро беше заменен от бензинов турбомотор със същия работен обем, се справяше с тежащия 1,6 тона C 200 без особени проблеми, ускоряваше го от нула до 100 км/ч в рамките на респектиращите 8,4 секунди и се задоволяваше средно с 10,7 литра гориво на 100 км. При това комбито не изискваше нито допълнителни количества масло, нито някакви други специални грижи. В разхода по време на теста е намерило отражение честото използване на автомобила за дълги преходи, осъществявани предимно с голям товар и – където е разрешено – с висока скорост по европейските шосета.
Без никакви претенции
При такива пътешествия ходовата част се прояви като способна да се справи с всеки стил на шофиране и всяка пътностроителна философия. Върху силно проядена от дупки настилка окачването умело филтрираше почти всяка неравност, а при по-амбициозно вземане на завоите стегнатите амортисьори удържаха накланянето на каросерията в приемливи граници. Да преследваме престъпници? Няма проблем! Все пак от време на време се прокрадваха съмнения относно талантите на ходовата част, но те най-често се дължаха на нееластичното търкаляне на серийните за оборудването Avantgarde 17-цолови гуми. Като цяло конструкторите са съумели да постигнат сполучлив шпагат между лелеяната от традиционалистите плавност и желаната от модернистите динамика на пътя.
И тъй, докато задвижването и ходовата част отговарят на претенциите, с които се сблъсква един Mercedes, интериорът от самото начало предизвикваше много скептицизъм. Можем да се съгласим, че по-специално арматурното табло изглежда като пришелец не от звездата на фирмата, а по-скоро от тъмните галактики на оптимизираните разходи. Независимо от това, когато тестовият автомобил напусна редакцията, той изглеждаше в точно същата добра форма, както през първия си работен ден – което далеч не винаги е в реда на нещата дори при т.нар. премиум продукти. Всички превключватели и регулатори се въртяха и прещракваха толкова прецизно и сигурно, всички материали изглеждаха толкова неизносени, като че този Mercedes не беше виждал нищо друго освен салона на някой автомобилен търговец.
Модерни технологии
Работата на всички допълнителни устройства, поръчани срещу почти 20 000 евро над базовата цена, не беше повлияна нито от дългия изпитателен пробег, нито от факта, че бяха използвани от различни хора. Впрочем не, не напълно – защото надписът Harman Kardon върху разположения отдясно в багажника субуфер се разхлаби и падна. Може би причината за това се крие и в яките басове, възпроизвеждани от уредбата. Само за инфо-развлекателната система бяха платени над 4600 евро, а тя нямаше дори USB вход и освен това допускаше някои неподобаващи на класата й слабости. Например вече многократно свързвани мобилни телефони трябваше всеки път да бъдат регистрирани наново чрез Bluetooth връзката на разговорната уредба. Иначе надеждно работещата навигационна система понякога ни развеселяваше с някой достоен за филмово преследване маршрут през отбивки за почивка край магистралите и успоредни трасета, въпреки че просто трябваше да продължаваме направо. Благодарение на едромащабните карти с много детайли тези гафове можеха да бъдат бързо разпознати и игнорирани. При модернизацията на модела тази пролет отпадна издигащият се с дискретно бръмчене монитор, а интериорът придоби повече шик с помощта на висококачествени материали.
Още в предишната версия обаче изключително добро впечатление прави управлението с гласови команди. Почти всяка функция на системата Comand се подчинява непосредствено на устните заповеди на водача и ги изпълнява незабавно. Това допринася съществено за качеството на далечните пътувания – също както и много удобните, регулиращи се в различни части и посоки мултиконтурни седалки. Чрез надуваемите подплънки, задействани посредством въртящ се регулатор, те позволяват да се постигне оптимална опора за гръбначния стълб и индивидуално съобразена широчина на облегалката. Все още ненадмината в простата си логика остава удобно разположената на вратата система за електрическо регулиране на седалките.
Малките неща
За по-лесно поддържане на интериора беше поръчана допълнително кожена тапицерия, която в края на теста също изглеждаше така, сякаш идва направо от работилницата, където е ушита. Разбира се, за отговарящия на висшия автомобилен клас комфорт на седене се налага да бъде платена немалка сума – около 3400 евро. С чисто сърце можем да препоръчаме само струващите 511 евро мултиконтурни седалки.
Доплащането за комби модел от 1666 евро обаче вероятно е оправдано от гледна точка на мнозина купувачи, тъй като тук проличава, че конструкторите от Щутгарт са натрупали вече няколко десетилетия опит с този вид каросерия.
Ниският долен праг, защитен с лайстна от неръждаема стомана, както и широкият отвор на багажното отделение, улесняват товаренето, разделителната мрежа дава възможност за безпроблемно обезопасяване на транспортираните предмети. Тя е част от серийното оборудване, също като стабилните шини на покрива – всъщност всичко, което е важно за безопасността и комфорта, се доставя от завода още в базовия вариант.
Многобройните скъпи екстри допринасят за сравнително високото обезценяване от 54,4 процента. От друга страна, тяхната надеждност не дава повод за критика, което важи изобщо за целия автомобил. Това е причината, поради която в нашата статистика, отчитаща повредите, C 200 заема първо място в своя клас. Сега разбирате защо и комисарите от „Местопрестъпление” се доверяват на С-класата.
Текст: Йенс Драле
Снимки: ams
Оценка
Mercedes C 200 T-модел
В началото на маратонския тест Mercedes поиска за своя C 200 Kompressor над 54 000 евро – ужасяващо висока цена за автомобил от средния клас. От друга страна, както монтираните по желание технически екстри, така и целият автомобил издържаха безропотно на изпитанията по 100 000-километровата дистанция. Нещо повече – в края на теста Т-моделът изглеждаше почти толкова добре, колкото ако беше слязъл току-що от конвейера на завода в Бремен.
Технически данни
Mercedes C 200 T-модел | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 184 к.с. при 5500 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,4 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 228 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,7 л |
Базова цена | 54 032 евро |
вива
насран немски боклук.....японците ги къртат!!!
Canadski Pitch
Koito ne znae che Honda Accord i Subaru sa po- nadejdni avtomobil ot Germanskite e prosto Nevej ili Tup Evropeiski Natzionalist i Rasist i kon sus kapatzi !! Got it Bay Dimitraki ?? Otvori si uchebnika i proveri da vidish na J.D.Powers and Asociats!!! Nezavisima US organizatziya da vidish koi dominira tam !! Lexus i nyakoi drugi Yaponski Shampioni . Ay sus zdrave pitch az tuka se nakarah na vsykukvi koli ama ot Honda -pohubavo si nyama . Daje i Evropeyskata Honda Accord koyato e sus po - malkiya 2 litrov dvigatel e super nadejdna kola . Za po malko pari mojesh da si kupish Golf i da stahesh pishman po servizite postoyanno. Znaesh kak shte te buzikat vuv Bulgaristan i kak shte ebat po servizite tam . Dimitraki styagay se pitch !! Pari ne rastat po durveta . Ayde ako doydesh na Niaagarskiya Vodopad potursi chicho si Viktor i shte piem po edna bira . Az rabotya vuv Copokabana ,the Brazilian stek hause ,vsichki me znayat tam . Capito??
Dimitar
John 08.09.2011 18:49ч. Gluposty !!Honda Accord shte razbie tozi Merc .po vsichki pokazateli !! Vsichki go znaem tova. Yaposnkite sa sus ujasno kachestvo. е маи неможа хондата а приятел освен ако не си от ония дето само по слух плещят глупости не се изказваи неподготвен
Dimitar
http://www.zeperfs.com/duel1455-213.htm ето ти акорда срещу цедката
Анонимен
Джонка, я първо се научи да пишеш на български, а после пиши безсмислените си коментари :)
Йенс Драле
John,карай си хондата и не чети повече статии като тази :)
John
Gluposty !!Honda Accord shte razbie tozi Merc .po vsichki pokazateli !! Vsichki go znaem tova. Yaposnkite sa sus ujasno kachestvo.