След A- и B-класа. идва и ред на CLA да получи фейслифт в началото на 2023 г., включително AMG вариантите.
В бъдеще Mercedes иска да се съсредоточи върху луксозните модели с висок марж на печалба и съответно да намали своята компактна гама. Следователно А- и В-класите вече пеят своята последна песен. Не е ясно дали тази съдба ще сполети и CLA, която може да се окаже новия начален модел в гамата на Mercedes. Засега знаем само, че CLA и CLA Shooting Brake ще бъдат обновени.
Освежаване отпред и отзад
Като част от фейслифта и двата варианта на модела ще получат преработена предна броня, ревизирана радиаторна решетка с многоточков звездообразен дизайн, и нов заден дифузьор. Има и модернизирани графики за LED фаровете и LED задните светлини, които за първи път са стандартни. Mercedes също така предлага нови цветове за външното покритие. Новите са хипер синьо (ексклузивно за CLA) и спектрално синьо. Към дизайна на алуминиевите джанти са добавени три нови версии.
Пренаредено оборудване
Фейслифта казва своята дума основно в интериора. Свободностоящият двоен екран вече включва 7-инчов и 10,25-инчов дисплей като стандарт. Опционално се предлагат два 10,25-инчови широкоекранни дисплея. Воланът е стандартно обвит в кожа напа. Любителите на кожа могат да поръчат салон от имитация на кожа. В моделите AMG се въвежда допълнително отопление на волана. Нови декоративни части в тъмен карбон, кафяво липово дърво или кафяв микрофибър осигуряват още по-приятна атмосфера. Пътниците на CLA трябва да пътуват по-комфортно с вече стандартните комфортни седалки, които са покрити с черна смес от синтетична кожа и плат. Разбира се, могат да бъдат избрани и други интериорни цветове. Mercedes промени окомплектоването на различните линии на оборудване спрямо желанията на клиентите в предишния модел. В допълнение към вече споменатия кожен волан и LED фаровете, базовото оборудване включва още асистент за дълги светлини, камера за заден ход и USB слот. Започвайки с варианта на оборудване Progressive, пакетът за паркиране и пакетът за огледала, както и задната врата Easy-Pack също се качват на борда. Новите модели CLA могат да бъдат надградени допълнително с ново конфигурирани пакети оборудване. Инфоразвлекателната гама също е обновена. Най-новото поколение MBUX и звукова система Burmester с Dolby Atmos са налични. Дисплеите предлагат нови стилове на показване и се забелязва, че цялостната производителност е повишена. Смартфоните се свързват безжично чрез Apple Carplay и Android Auto. Допълнителен USB-C порт и увеличената мощност на зареждане подобряват свързаността. Всички USB портове вече светят.
Електрическо подпомагане при бензина и без повече ръчка
Гамата от двигатели, изключвайки AMG версиите, включва пет електрифицирани бензинови двигателя и три конвенционални турбодизела. Четирите меки хибридни бензинови двигателя, които се предлагат само със седем или осемстепенни трансмисии с двоен съединител, разчитат на 10 кВ ремъчен стартерен генератор, който поддържа двигателя с вътрешно горене. CLA се предлага като CLA 180 със 136 к.с. + 10 кВ, като CLA 200 със 163 к.с. + 10 кВ, като CLA 220 4-Matic (само за купе) със 190 к.с. + 10 кВ и като CLA 250 4-Matic с 224 коня + 10 кВ. Единственият плъг-ин хибрид е CLA 250 e, който сега комбинира 1,3-литров бензинов двигател с мощност 163 к.с. и електрически мотор с мощност 80 кВ. Оптимизираната батерия, която сега има капацитет от 15,6 кВч, трябва да позволи чисто електрически пробег от 68 до 82 километра. Дизеловото портфолио вече се състои само от CLA 180 d със 116 к.с., CLA 200 d със 150 к.с. и CLA 220 d със 190 к.с. От Mercedes все още не са обявили цените на новия CLA. Но както при A- и B-класите, може да се очаква значително поскъпване. A-класата поскъпна с около 13 000 лв с фейслифта, а B-класата с 10 000. CLA в момента започва от около 68 000 лева, но фейслифтовият модел трябва да стартира някъде в порядъка на 80 000 лв.
Подобрения има и при AMG вариантите
Mercedes продължава да привлича спортните шофьори с CLA 35 4-Matic и CLA 45 S 4-Matic. Версиите 35 вече носят специфичната за AMG радиаторна решетка с вертикални прегради. В допълнение, новооформената предна престилка и новата емблема AMG на предния капак подсилват принадлежността към семейството на AMG. И двете AMG версии се възползват от обновените графики в LED фаровете и LED задните светлини. Има три нови варианта за джанти от лека сплав за моделите от серия 35: 18-инчовото колело с дизайн с десет спици в черно с лъскава повърхност е стандартно. Две 19-инчови джанти в дизайн с пет двойни спици в матово и гланцово черно или в матово черно с ръб на джантата със силен блясък се предлагат като опция. Нов 19-инчов дизайн е стандартен за двете 45 S топ версии, в дизайн с пет двойни спици в матово черно с лъскава повърхност. Като опция се предлага още едно ново 19-инчово колело в дизайн с пет двойни спици в матово черно с лъскава сърцевина. Интериорът е обновен с нови покрития за седалките, изработени от различни материали и в нови цветове. За декоративните елементи кафявата липа с отворени пори допълва избора. От друга страна, новият спортен волан с двойни спици е стандартен. Моделите AMG приемат актуализираната версия на MBUX от стандартния CLA.
CLA35 AMG получава мека хибридна технология
Както в A-Class, 35-цата поема 10 кВ, включително 48-волтова електрическа система. Въпреки това нищо не се променя в общата производителност от 306 к.с. и 400 Nm. Трансмисията с двоен съединител също е променена от седем на осем степени. Задвижването във версията 45 остава недокоснато, но Mercedes ни дарява с лимитирания модел AMG Street Style +Edition. Специално сиво покритие в комбинация със специално фолио подчертава спортното излъчване. Има също 19-инчови специални джанти, спирачни апарати, боядисани в червено, AMG аеродинамичен пакет, AMG Night Package I и II и AMG капачка за гориво. Оранжеви елементи и алуминиеви апликации поставят акценти в интериора.
Текст: Виктор Брайков