Новото купе с четири врати въплъщава дизайна на концептуалната разработка Concept Style Coupé в серийно производство. Моделът разполага стандартно със спирачна система на базата на радар (COLLISION PREVENTION ASSIST), която е способна да предупреди водача за опасност от удар при скорост от 7 км/ч и да предприеме прецизно спирачно усилие, когато шофьорът стъпи на спирачния педал. Новият CLA вече може да бъде поръчан и ще пристигне при дилърите през април. Цените започват от 28 977 евро за CLA 180.
За да отговори на спортното позициониране, CLA се предлага с мощни турбодвигатели, които развиват до 155 kW (211 к.с.), спортно окачване и 4MATIC система за задвижване на всички колела. Техническите характеристики на новата дизайн икона включват нов рекорд за аеродинамика на серийно произведен автомобил (Cd стойност: 0,22) и множество асистиращи системи, включително подобрената система за предотвратяване на сблъсък COLLISION PREVENTION ASSIST.
Системата работи на базата на радар и дава на разконцентрирания водач визуални и акустични предупредителни сигнали за идентифицирани препятствия и подготвя спирачния асистент да упражни прецизно спирачно усилие. При наличие на опасност от сблъсък системата изчислява изключително точно необходимото спирачно усилие, за да се избегне инцидента и да използва оптимално на оставащото пространство. Нова характеристика на системата за предотвратяване на сблъсък COLLISION PREVENTION ASSIST е възможността да предпази от типичния заден сблъсък при опасни ситуации на пътя при скорост от над 7 км/ч (до сега: над 30 км/ч).
В комбинация със системата за автоматично поддържане на дистанция DISTRONIC PLUS системата е усъвършенствана до COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Тази система е способна при наличие на опасност от сблъсък, ако водачът не предприеме мерки, да извърши самостоятелно спиране при скорости до 200 км/ч и така да намали силата на сблъсъка с бавно движещи се или спрели автомобили. При движение със скорост под 30км/ч системата може да реагира на неподвижни автомобили отпред, а при скорости до 20км/ч е в състояние да предотврати напълно сблъсък.
Окачването на CLA на предния мост е тип McPherson, а на задния мост независимо окачване с три напречни и един надлъжен носач. Предлагат се два варианта на окачване: с комфортна настройка и като опция спортно окачване за спортно и въпреки това комфортно возене.
Независимо от избора на окачване, CLA се оборудва със системата Direct Steer. Това електромеханично управление се напасва по-добре към водача в сравнение с конвенционалните системи, тъй като системата черпи енергия единствено когато се извършва действително завиване.
В допълнение автомобилът разполага с множество функции, които подпомагат управлението и се активират от ESP® системата. Това включва стабилизиране чрез въртене на волана в противоположна посока на занасянето на автомобила, коригиращо завъртане на волана при спиране върху заледена повърхност, смекчаване на степента на въздействие на предното предаване върху управлението и компенсация на напречния вятър и страничния наклон.
Година преди планираното въвеждане на Euro 6 през 2014, всички бензинови и топ дизеловите модификации на новия Mercedes-Benz CLA вече отговарят на бъдещите изисквания на европейския стандарт за излъчване на емисии.
Бензиновите мотори с обем от 1,6 и 2,0 литра покриват спектър от мощности от 90 kW (122 к.с.) за CLA 180, през 115 kW (156 к.с.) за CLA 200 до 155 kW (211 к.с.) за CLA 250. Двата дизелови двигателя комбинират динамика с ефективност: CLA 200 CDI генерира 100 kW (136 к.с.), с максимален въртящ момент от 300 Нм. С 2,2-литров мотор, CLA 220 CDI предлага мощност от 125 kW (170 к.с.) и 350 Нм въртящ момент, като изразходва само 109 г CO2 на километър.
Всички двигатели разполагат стандартно с функцията ECO старт-стоп. Те се комбинират със 6-степенна механична скоростна кутия или с автоматична 7-степенна кутия 7G-DCT с двоен съединител.