Mercedes ще ориентира новата A-класа към сегмента, в който се подвизават Audi A3 и първата серия на BMW. Продуктовата версия ще се появи на пазара през следващата година, а прототипът Concept A – на автосалона в Шанхай още този месец.
Ако се съди по визията на прототипа, то новата А-класа ще се отърси от кубичните форми, които са характерни за минивановете, и ще се ориентира към далеч по класическия хечебк дизайн. По всяка вероятност обаче серийната версия няма да има толкова агресивна странична линия, тъй като това неминуемо ще се отрази върху пространството в салона.
За база на бъдещета A-класа Mercedes ще използва новата MFA платформа с окачване тип McPherson за предната ос и многозвенно отзад. Съществено внимание е отделено и на интериора, като голяма част от материалите ще бъдат заимствани директно от C-класата.
В салона на прототипа пък впечатление правят осветлението на контролните уреди и на вентилационните отвори, интегрираният смартфон, който може да се контролира директно от COMAND системата както и системата за предотвратяване на евентуален удар, комбинирана с адаптивен спирачен асистент.
Под капака на Concept A работи двулитровия BlueEFFICIENCY турбомотор, който генерира 210 к.с.. Той ще задвижва предните колела посредством компактна скоростна кутия с два съединителя. Що се отнася до серийната версия, то първоначално тя ще използва познатите четрицилиндрови дизелови и бензинови мотори от C-класата, но монтирани напречно. В бъдеще не е изключено да се появи и AMG вариант с 320 к.с. и двойно предаване.