Вчера ви представихме първите официални снимки на новата E-класа във версията комби. Вече е налична и пълната информация около модела, който ще се появи на пазара в Европа през ноември.
Естествено, задната част на модела предизвиква най-голямо внимание. LED стоповете притежават резки и отсечени линии и горната им част представлява логично продължение на хромираната лайстна над регистрационната табела. Двата овални накрайника на изпускателната система ни напомнят, че въпреки семейния характер на модела, под капака на новото комби работят твърде буйни мотори – в случая версията E350 CDI (228 к. с. и 540 Нм).
На първо време дизеловите двигатели ще бъдат три: E 220 CDI BlueEFFICIENCY (168 к. с.), E 250 CDI BlueEFFICIENCY (201 к. с.) и E 350 CDI Blue-EFFICIENCY (228 к. с.). За почитателите на бензиновата динамика има две опции: E 350 CGI BlueEFFICIENCY (288 к. с.) и E 500 (382 к. с.). В началото на 2010 г. изборът ще стане значително по-голям с появата на версиите E 200 CDI BlueEFFICIENCY (134 к. с.), E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY (228 к. с.), E 200 CGI BlueEFFICIENCY (181 к. с.), E 250 CGI BlueEFFICIENCY (210 к. с.) и E 350 4MATIC (268 к. с.).
Съотношението между дължината, широчината и височината на новата Е-класа във версията комби е 4895/1854/1471, което позволява обемът на багажното отделение да достигне до феноменалните 1950 литра. Пространството в салона също е увеличено съществено спрямо предходната версия. За комфорта на пътниците се грижи и стандартното пневматично окачване с регулируема височина отзад.
Естествено, когато става дума за комби автомобил, практичността е поставена на пиедестал. Петата врата се отваря и затваря автоматично, като същото се отнася и за покривалото на багажното отделение. Автомобилът е седемместен, като при нужда задният ред седалки може да бъде прибран в пода само с няколко движения.
Тъй като E-класата във версията комби се използва предимно като семеен автомобил, от Mercedes-Benz са се погрижили сериозно за високите нива на безопасност. Пакетът включва стандартно ATTENTION ASSIST (система, която отчита сънливостта) и като опция DISTRONIC PLUS (система за спазване на дистанция) и PRE-SAFE® Brake (система за аварийно спиране). Последната затяга автоматично коланите, ако катастрофата е неизбежна, за да ограничи в максимална степен контузиите. Деветте въздушни възглавници и четирите колана с предварително затягане и ограничаване на усилието се предлагат стандартно, както и иновативните подглавници NECK-PRO за водача и неговия спътник.