Mercedes разкри техническите характеристики на прототипа F800 Style, който ще бъде основополагащ за CLS-класата от 2011 г. Две са възможностите за задвижване – плъгин хибрид и водородна клетка.
Седанът F800 Style позволява интегрирането на две качествено различни системи за задвижване, като от Mercedes са категорични, че размерите и на двете са достатъчно компактни, за да гарантират обширно пространство за водача и неговите четирима спътници. Плъгин версията използва бензинов V6 с 300 к.с. и хибриден модул със 109. Комбинираната мощност от 409 к.с. гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и максимална скорост от 250 км/ч (121 км/ч при изцяло електрически режим).
На теория тези впечатляващи динамични характеристики са постижими при среден разход от 2,9 литра за 100 км пробег и емисии CO2 68 г/км, което е възможно най-вече благодарение на факта, че плъгин хибридът позволява изминаването на 29 километра изцяло в електрически режим. Разположената под задната седалка литиево-йонната батерия, която има капацитет от 10 кВтч, може да се зарежда както от стандартната електрическа мрежа, така и от станции за бързо зареждане.
Версията с водородна клетка заимства много от решенията, използвани при серийния B-Class F-CELL. Задвижването е изцяло електрическо, като за него отговаря електроморор с максимална мощност от 100 кВт и въртящ момент от 290 Нм. За съжаление от Mercedes не публикуват динамичните характеристики при тази архитектура на силовия тракт, но едва ли ще са толкова впечатляващи, колкото на хибрида. За сравнение далеч по-малкият B-Class F-CELL достига максимална скорост от 170 км/ч.
При F800 Style водородната клетка е монтирана в предната част на автомобила, електромоторът – до задната ос, а литиево-йонната батерия – зад задния ред седалки. Резервоарите за водород са четири, като два от тях са позиционира в централния тунел, а другите два – под задната седалка.
Студията на Mercedes ще представя не само иновативните системи за задвижване, но и новата информационно-навигационна система COMAND. Интересното при нея е тачпадът HMI на централната конзола. Видеокамера следи за движенията на пръстите и цялата информация се изобразява върху дисплея, разположен над него. По този начин отделните функции на менюто не се закриват от пръстите и са винаги видими за водача, което улеснява оперирането с COMAND.
Сред останалите интересни опции са Range on Map навигационната система, която дава информация за точките, до които електромобилът може да достигне без презареждане, новата DISTRONIC PLUS с асистент при задръстване, който контролира управлението и скоростта при движение със скорост не по-висока от 40 км/ч и PRE-SAFE 360, която активира спирачната система за приблизително 600 милисекунди при евентуален сблъсък.
Конструкцията на купето при F800 Style също е впечатляваща. Прототипът няма централни колони, а задните врати са плъзгащи се, което в голяма степен улеснява влизането в салона. Там ви очакват специални олекотени седалки от магнезиеви сплави и карбон, както и фурнир от естествена дървесина.