Очакваме първото официално представяне да стане през 2017 г.
Още за моделната 2016 Mercedes ревизира из основи G-класата, включително с нови двигатели. Да, той буквално дебелее, G расте на широчина, както потвърждават нашите снимки на прототипа.
Mercedes G 2018 е с над 10 см по-широк
Това че Mercedes G е по-широк стана ясно още преди няколко години, всъщност ставаше дума за един напълно нов модел с изцяло по-модерна визия. Но преди всичко имайки предвид огромните и изключително доходоносни продажби на сегашната G-класа, Mercedes не показва отклонение от градената близо 40 години класическа концепция.
В тази почтена възраст обаче има един обясним проблем, защото до ден- днешен Mercedes G се базира в основната си форма на военен автомобил от 70- те години на миналия век. Промяната през годините към все по- луксозен и пищен интериор е довела до това, че в култовия вседеход има все по-малко място. Особено предвид факта, че по-голямата част от клиентите броят над 100 000 евро, за да се сдобият със собствен G.
Но разширяването не само че ще осигури повече вътрешно пространство, то гарантира също така и по-широка следа, за да се компенсира недостатъка на втория номер от старата G-концепция: Защото първоначално G никога не е бил предназначен да лети по магистралата с 630 к.с. или 230 км/ч, както сегашния G 65 AMG, който през годините все повече изоставаше особено по отношение „динамиката“ в завоите. Това биваше компенсирано с драстично ESP препрограмиране, така че „кубът” да стане изключително динамичен в завоите и след последния фейслифт да стане малко по-гъвкав.
Прототипът Mercedes G-класа
Още от първите снимки на новия прототип става ясно, че "нещо не е както трябва". Определено доста по-як, както изглежда силно замаскирания Mercedes G, той наподобява на по-широките изложбени автомобили с портални оси. Когато обаче се вгледаме по-отблизо и то най-вече във вратата на багажника, тогава става ясно, че дръжката на вратата се намира значително по-далеч от резервната гума, в сравнение със сегашната G-класа.
Нововъведение изцяло монтираната задна броня, при сегашния модел зее пролука. Височината на каросерията е допълнително удължена, което особено добре се откроява, когато правим сравнение на прототипа със сегашната G-класа (виж снимките).
Стар дизайн, нова широчина
Предната броня на прототипа изглежда по-хомогенна в сравнение със сегашната версия, тя е на една линия и влиза в уширенията на калниците, като се е разделила с огромните въздухозаборници на сегашния модел. Другите дизайнерски характеристики, като например мигачите или външните панти на вратите са запазени.
При по-обстойно разглеждане обаче могат да бъдат открити и други неща. Защото прототипът не разполага с решетъчната рама на предишния модел. Освен това на снимките на прототипа ясно се очертава независимо предно окачване.
Очакваме първото официално представяне да стане през 2017, докато новата широка G-класа се очаква да дебютира през 2018. Въпреки това сегашната версия продължава, и то най-вече, заради военните. Това представя в нова светлина наскоро възродената професионална серия, този път на база на модел 463, в нова светлина.