Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes GLC 250 срещу Volvo XC60 D5

21.03.2016 16:33
Туит

Времето е безпощадно към сигурността: Сблъсък на две поколения в оспорвания SUV сегмент

Докато Volvo XC60 слиза от конвейера вече седем години, навършилият същата възраст Mercedes GLK беше принуден да отстъпи мястото си на новия GLC. Ще съумее ли старият швед със своя петцилиндров дизел да покаже равностойни качества?

Едно Volvo никога не остарява, а просто се превръща в класически автомобил. Така беше с моделите 444/544 и Amazon, да не говорим за 240, произвеждан в продължение на 19 години. И дори наскоро замененият XC90 присъстваше в гамата на марката цели дванайсет години. При подобни срокове стартиралото през 2008 г. Volvo XC60 би трябвало току-що да е прекрачило своя зенит и да има пред себе си още пет години производство – а и да не забравяме че очакваният живот на автомобилите от този модел е 19 години и над 300 000 километра.

Сравнимите по солидност германски изделия най-често носят отпред трилъчна звезда, но по правило са принудени още след седем години да отстъпят мястото си на наследник. Така, както ръбестият GLK неотдавна беше сменен от окръгления GLC и вече може не само визуално да бъде определен като дериват на С-класата. Защото и техниката му до голяма степен произхожда от моделната серия в средния клас – което не пречи на Mercedes GLC 250 d 4Matic с неговия ефикасен офроуд пакет, включващ помощ при спускане, пет режима за движение в пресечен терен и дънна защита (702 евро), да е в състояние да се справя и с по-тежки задачи, ако все пак собственика му го тегли към маршрути извън асфалтираните пътища.

Като стана дума за теглене – като влекач Mercedes GLC 250 d 4Matic е с по-добри позиции в това сравнение, понеже му разрешават да тегли с 500 кг по-тежки ремаркета от Volvo XC60 D5 (2000 кг) и срещу 1000 евро допълнително може да ги закачва за прибиращ се с електрически механизъм теглич и да ги стабилизира със съответна електронна програма. От практическа гледна точка би трябвало едновременно с теглича да бъде поръчано адаптивното пневматично окачване Air Body Control (2261 евро) с функция за изравняване на нивото. Така с натискане на бутон автомобилът ще може да се повдига в пресечен терен или да се спуска надолу за по-лесно товарене.

Четири срещу пет цилиндъра

При това той е толкова сдържан в акустично отношение, че на пътя дизеловото му задвижване остава почти недоловимо – докато твърдото петцилиндрово боботене във Volvo XC60 D5 присъства винаги, макар и по доста симпатичен начин. Тук обаче минава повече време, докато турбокомпресорът създаде достатъчно налягане и автоматикът включи подходящата предавка, а и самият процес на превключване е доста по-осезаем. Всъщност обаче главно темпераментът и разходът на гориво показват, че този задвижващ агрегат вече е оставил зад себе си най-добрите си години.

И наистина – въпреки по-големия работен обем, по-високата с 16 к.с. мощност и по-ниското с 68 кг тегло Volvo XC60 D5 не внушава усещане за сила така, както разполагащият с могъщите 500 Нм Mercedes GLC 250 d 4Matic и нито при ускоряването, нито при максималната скорост успява да достигне стойностите на GLC. Голяма работа – ще кажат някои, и донякъде с основание, но все пак за пореден път по-доброто побеждава доброто. Това е в сила най-вече по темата за ефективността. Или, казано по-ясно: при всякакви условия Volvo XC60 D5 гълта повече гориво, средно в теста разликата е 0,8 л/100 км.

Въздушни възглавници срещу адаптивни амортисьори

При комфорта на окачването Mercedes GLC 250 d 4Matic бездруго е с една класа над всички, което наскоро беше доказано в сравнението с Audi Q5 и BMW X3. Особено с предлаганите по желание въздушни възглавници той абсорбира голям товар и груби неравности с много по-малко напрежение, отколкото оборудваното с адаптивни амортисьори (1250 евро) Volvo XC60 D5, което дори в комфортен режим от време на време пропуска към пътниците си доста осезаеми тласъци. А ако полюшващата кротост на Mercedes не ви е по вкуса, можете да изберете по-твърдия спортен режим.

С това Mercedes GLC 250 d 4Matic няма да се превърне в спортист, още повече че удобните, добре обхващащи пътниците предни седалки, висококачественият интериор и лостът за трансмисията на волана подчертават акцентирано комфортния характер на GLC. А и мястото е предостатъчно – понеже при смяната на модела освен общата дължина порасна и междуосието, с дванайсет сантиметра. Както и при съперника, багажникът може да бъде разширен гъвкаво благодарение на сгъващата се на три части задна облегалка, при което се образува равен товарен под. Наред с дистанционното освобождаване на облегалката откъм задната част Mercedes GLC 250 d 4Matic предлага и с до 145 литра по-голям товарен обем и добро усещане за простор, понеже тук седите сравнително ниско за един SUV модел.

Много бутони срещу контролер

В шведа липсват не само въздушни възглавници за коленете и встрани отзад, но и устройство, предупреждаващо за отслабване на вниманието, както и head-up дисплей, а и спирачките коват не толкова неистово, като при конкурента. В замяна на това впечатлява изобилието на пакета Inscription, който съдържа много благини – от помощта при паркиране с камера за заден ход през панорамния люк на покрива до електрически регулираните и отоплявани комфортни седалки, облечени с мека кожа, – които при Mercedes GLC 250 d 4Matic трябва да бъдат купувани допълнително. Този набор обаче оскъпява Volvo XC60 D5 с цели 10 040 евро, така че накрая резултатите при разходите се оказват доста балансирани.

Като цяло обаче Volvo XC60 D5 допуска твърде много слабости, за да застраши сериозно първенството на извънредно хармоничния Mercedes. Докато разликите при комфорта и динамиката на пътя са все още в поносими рамки, а ревящият петцилиндров мотор дори може да мине за изпълнител на характерна роля, дефицитите в коронната за Volvo дисциплина – сигурността – са доста отрезвяващи. В сравнение с по-младия с едно поколение Mercedes GLC 250 d 4Matic проличава, че дори едно Volvo може да остарее, преди да се превърне в класик.

 

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

Mercedes GLC 250 d 4Matic

Mercedes GLC 250 d 4Matic - 441 точки

Най-вече с превъзходството си в комфорта и задвижването GLC прилежно набира точки, като никъде не показва истински слабости. Победител въпреки бедното серийно оборудване.

Volvo XC60 D5 AWD

Volvo XC60 D5 AWD - 397 точки

Това, че по-старият XC60 е по-малко чевръст, тих и икономичен, може някак да се преживее, но преди всичко пропуските в оборудването за сигурност накърняват имиджа на шведския автомобил.


Технически данни

Mercedes GLC 250 d 4Matic Volvo XC60 D5 AWD
Работен обем 2143 см3 2400 см³
Мощност 204 к.с. (150 кВт) при 3800 об./мин 220 к.с. (162 кВт) при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
500 Нм при 1600 об/мин 440 Нм при 1500 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,0 сек 9,2 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
37,1 м 38,9 м
Максимална скорост 222 км/ч 210 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,8 л 8,6 л
Базова цена 48 731 Euro 55 410 Euro
Коментари
comments powered by Disqus