Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes разбуни духовете с иновативно задно крило

15.03.2012 15:01
Туит

Новият автомобил на Mercedes стана централна тема преди началото на първия състезателен уикенд във Формула 1 заради иновативната концепция на задното крило, която Рос Браун и неговия екип са подготвили за старта на сезона в Австралия.

Базираният в Бракли тим се е възползвал то това, че самите F-duct системи не са забранени във Формула 1, а активирането им от страна на пилота. В резултат W03 се е сдобил с такъв механизъм, който води до т.нар. "срив" на задното крило в момента, в който горният му елемент променя своята позиция при задействането на DRS.

На теория това би трябвало да даде голямо предимство на Mercedes на правите заради по-ниското челно съпротивление, но не толкова по време на самото състезание, когато DRS се използва единствено за атака, а в квалификациите, когато няма ограничения за активацията на системата.

Част от другите отбори са оспорили легалността на системата, но от ФИА са категорични, че тя не е в разрез с правилника.

„В края на 2010 г. всеки тим използваше контролиран от пилота F-duct и правилникът бе променен така, че да забранява на пилота да променя аеродинамичните характеристики на автомобила чрез своите движения – това доведе до отпадането на тогавашната генерация F-duct системи“, обяснява техническият делегат Чарли Уайтинг.

„В началото на миналата година, тъй като инженерите няма как да забравят вече научени неща, те започнаха да изпробват и да следят какъв би бил ефектът (от подобна система), при положение че се активира по различен начин. Обсъждаха отварянето и затварянето да става чрез взаимодействие с окачването. Ние им забранихме, тъй като това не е изначалната функция на окачването, тя е да компенсира неравностите по настилката.“

„Техническата група дискутира много активно в началото на миналата година по този въпрос, за да бъде всичко ясно. Изглежда обаче, че част от отборите са останали с впечатлението, че F-duct системите са забранени изцяло, каквито и да са те. Това обаче не е така.“

Уайтинг е категоричен, че концепцията на Mercedes е пасивна и по никакъв начин не противоречи на правилника. Това със сигурност означава, че водещите отбори моментално ще започнат да развиват подобни решения, при положение че ефектът от тях е положителен.

Коментари
comments powered by Disqus