Две луксозни лимузини с осемцилиндрови двигатели и задвижване на четирите колела: Audi A8 4.2 FSI се изправя срещу наскоро появилия се Mercedes S 450 4-Matic. Два автомобила от най-висок клас, които очароват по всички показатели.
Няма съмнение: с масовото въвеждане на двойно предаване за леки автомобил, Audi имат сериозен принос не само за постигането на по-добро сцепление и подобряване на активната безопасност, а си извоюваха и името на пионер в областта на автомобилната техника. До 2002 година имаше една област, в която А8 просто нямаше конкуренция, и това беше двойното предаване във висшия клас. Сега вече не само представителите на същия концерн VW Phaeton и Bentley Continental, а и S-класата на Mercedes предлагат задвижване на четирите колела.
Предимствата на четирите задвижващи колела личат по особено вдпечатляващ начин при двата тествани мощни V8-варианта, въпреки че производителите са поели по коренно различни пътища за осъществяването на това техническо решение. Audi по традиция са заложили на централен Torsen-диференциал, който при нормални условия разпределя поравно въртящия момент между предните и задните колела. При регистриране на опасност от загуба на сцепление, мостът с по-добър контакт с настилката може да получи до 75 процента от тягата. Разпределянето на въртящия момент между всички четири колела пък се контролира от електрониката чрез симулация на спирачно усилие.
При системата 4-Matic на S-класата разпределението на въртящия момент не е променливо, а с помощта на централния планетарен отворен диференциал е твърдо заключено в едно положение, като 55 процента се предават на задните колела, а останалата част логично остава за предния мост. Когато сцеплението на някое от колелата намалее, се създава блокиращо действие от страна на ламелен съединител, което на пръв поглед е извънредно просто решение, но на практика функционирането му е дори още по-близо до съвършенството, отколкото високотехнологичната система на А8.
Mercedes не оставя неизпълнени желания
Веднъж потеглил, Mercedes S 450 4-Matic навежда водача си и спътниците му до направо стряскащия извод, че на практика той не оставя неизпълнени желания. Сцеплението? Трудно би могло да бъде по-добро. Поведение в завой? Абсолютно неутрално, вдъхващо пълно доверие. Управляемостта? Направо възхитителна за една луксозна лизумина от такъв калибър. Кормилната уредба работи много прецизно и директно, може би само с една идея по-леко от необходимото. Спирачната система демонстрира отлична ефективност и действието й не отслабва при високи температурни натоварвания.
По изобилстващи със завои пътища Audi следва Mercedes плътно по петите, но изисква повече намеса от страна на водача, тъй като при него склонността към недозавиване е доста силно изразена, а в граничен режим рязко преминава в презавиване. Независимо от по-ниското с 200 килограма в сравнение с Mercedes собствено тегло, Audi създава по-тромаво усещане при движение и това се усеща особено силно в остри завои.
И сякаш това не е достатъчно, S-класата е безспорен победител и по отношение на комфорта. Пневматичното окачване абсорбира дори най-грубите неравности по настилката с такава изумителна плавност, че създава почти нереално усещане у пасажерите. От което разбира се съвсем не следва, че A8 не е комфортен автомобил, дори напротив, просто с по-стегнатото окачване и по твърдите си седалки, моделът не може да се мери с фантастичните постижения на Mercedes.
За Audi остава почетното второ място
S-събира допълнителни точки също с още по-просторния си в сравнение с А8 интериор, както и с по-богатото оборудване за безопасност. Audi може да се похвали с по-простото управление на информационно-навигационната система, както и с по-ниската цена и по-изгодната поддръжка. Което обаче не променя факта, че S-класата е едноличният победител в това съревнование на най-високо равнище.
Текст: Вернер Шруф
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Petko
Ilian e prav"Ot Mercedes po-hubavo nqma!
us
Nesto mi namirisva na pristrastia , kato onia ot gledane na kartinki,javno nikoj ne e siadal zad volana na A6 A8 quattro za da razbere zasto se sravniavat tocno s nego.
ilian
Ot Mercedes po-hubavo nqma!!!
Mercedes
Боянчо мойто момче защо правиш сравнения кон със кокошка - S600 V12 със А8 W12. Прочети малко и ше видиш защо не споменават нищо.
w12
1-во ауди нямат турбо на w12 имаше тест между 12 цилиндровите лимузини и бенцът ги побеждава. Ауди остава на 2-ро място 7-цата 3-та. В новото поколение А8 отпада w12, а на негово място идва ве 12 дизел
boyan todorov
izpisvat se sumati komentari za v osmaka,a za w12 ne spomenavate ni6to