"Най-добрият автомобил на света" щурмува поредния си връх. Този път иде реч за мощност. Mercedes S 63 AMG ще стъпи на автомобилното изложение IAA във Франкфурт с 585 к.с., 900 Нм въртящ момент и опция за задвижване на четирите колела.
Сред купувачите на "най-добрия автомобил на света" трябва да бъдат и тези, които наред с неизмеримия комфорт могат да оценят и динамиката при движение. Именно този сегмент от купувачи атакува Mercedes с новия си S 63 AMG, който ще отбележи световна си премиера на автомобилното изложение IAA във Франкфурт.
Наред с мощния 5,5-литров битурбо V8 мотор, генериращ под алуминиевия си капак 585 к.с., новото издание на Mercedes S 63 AMG привлича и с опцията за задвижване на четирите колела. Това ще спомогне максималният въртящ момент от 900 Нм да бъде преобразуван в реална тяга. Новият Mercedes S 63 AMG ще бъде на разположение с къса и дълга база. Късата база ще се продава само със задвижване на задните колела, а дългата само с двойно предаване - когато е с ляв волан. Дългата база с десен волан ще трябва да рие само със задните си колела. Объркахте ли се вече? Все едно.
Mercedes S 63 AMG е лимитиран до250 км/ч
Mercedes S 63 AMG с къса база спринтира само за 4,4 секунди от нула до 100 км/ч и се укротява на 250 км/ч заради електронно ограничената максимална скорост. Средният разход е определен на 10,1 литра. По същия начин се държи и дългата база с десен волан - с тази разлика, че дългият S 63 AMG 4Matic прави спринта само 4,0 секунди. Допълнително задвижваните колела повишават средния разход на 10,3 литра.
Механизмът за двойно предаване ориентира и разпределя въртящия момент на двигателя съответно 33% към предните колела и 67 % към задния мост и по този начин осигурява приоритетно разпределение на мощността към задната ос. Версията задвижване на четирите колела е с въздушно окачване AMG Ride Control със спортно шаси, S 63 AMG със задвижване на задните колела е с AMG спортно окачване с база Magic Body Control. Превключването на предавките се осъществява чрез MCT 7-степенна спортна трансмисия с три режима на управление.
S 63 AMG с олекотени компоненти
За да може Mercedes S 63 AMG да подобри съотношението тегло-производителност, Daimler е посегнал към торбата с триковете. Традиционната стартерна батерия е заменена със съответния литиево-йонен еквивалент, който редуцира теглото с 20 килограма. Карбоновото легло на резервната гума спестява още четири килограма от общото тегло. Изключително леки трябва да бъдат 19-цоловите ковани AMG алуминиеви джанти, също както и опцията с размер 20 цола. Намалено е и теглото и на спирачната система от композитни материали. Като възможна опция се предлага и още по-леката керамична спирачна система с 420 мм дискове.
Разбира се, Mercedes S 63 AMG демонстрира своята изключителна позиция и с променената си визия. Новата предна престилка има три големи въздухозаборницика. Двата фланга са модернизирани с ново лого и нова облицовка на праговете. Задната част се разширява от престилка с дифузьор и два двойни хромирани накрайника на ауспуха.
Mercedes S 63 AMG ще струва около 150 000 евро
Интериорът на Mercedes S 63 AMG залага на спортните седалки с електрическо регулиране, функция памет и отопление, тапицирани в кожа напа AMG V8 с дизайн, облегалките са с плакети на AMG отпред и отзад, а на предната централна конзола изпъква релефното лого на AMG и аналоговия часовник с IWC дизайн с карбонови вложки. В допълнение към всичко това е спортният волан с лостчета за смяна на предавките и комбиниран AMG инструментариум.
Новият Mercedes S 63 AMG ще бъде при търговците през септември. Цените започват от 149 880 Eевро за S 63 AMG с къса база. Дългата база със задвижване на всички колела може да се купи срещу 152 617 евро.