Вместо това концернът ще се съсредоточи върху електрифицираните модели
Маркус Шефер, ръководител на отдела за изследвания и разработки на Daimler и Mercedes-Benz Cars ( на снимката), отхвърли използването на синтетично гориво като алтернативен начин за намаляване на автомобилните емисии в атмосферата, като го нарече нежизнеспособно. Във всеки случай в средносрочен план. Вместо това концернът ще се съсредоточи върху електрифицираните модели, каза Маркус Шефер.
Междувременно изборът не е толкова очевиден, колкото изглежда на пръв поглед. Всъщност цялата електрическа верига до задвижващата батерия има собствени загуби. И много автомобилни компании работят в областта на синтезираното гориво, което не използва изкопаеми суровини. Подобни проучвания се провеждат паралелно с развитието на електрическите автомобили, като не заместват, а ги допълват.
Немската компанията с трилъчата звезда планира да електрифицира цялата гама, като изгради куп версии на обичайни автомобили с хибридни системи плюс електрически автомобили. Електрическите автомобили в портфолиото на Mercedes до 2022 г. ще бъдат над десет. В плановете дори влиза създаването на електрическа G- класа .
Марката Mercedes има богат опит в създаването на електрически автомобили, а наскоро това направление тръгна нагоре. И засяга както леките автомобили, така и лекотоварните. Преди три дни Mercedes-Benz Vans достави 15 микробуса eSprinter на Hermes Германия за логистичен център в Хамбург.
В случая със синтетичното гориво може да бъде улавен въглероден диоксид от атмосферата или от промишленото производство, а след това, използване на електричество от възобновяеми източници (хидро-, слънчева енергия, вятър) и вода, да го превърнате в гориво, подходящо за двигатели с вътрешно горене. Има няколко технологии, които позволяват синтезирането на бензин, дизелово гориво или метан по този начин. Това включва и изследвания за развитието на гориво с използване на бактерии, различни видове отпадъци и растителни материали. При изгарянето на такова гориво, разбира се, се образува въглероден диоксид, но в количеството, което е било отстранено преди това (или е било предотвратено неговото отделяне ), така че общият баланс да не е нарушен и еколозите трябва да бъдат удовлетворени.
Mercedes-Benz Bank и HDI добавиха към застрахователния договор за електрически автомобили и хибриди Mercedes модул, който покрива батерията (застраховка за всички рискове, от късо съединение и пожари до ухапвания от животни), зарядно устройство за стена и кабел за зареждане (кражба или вандализъм). Застрахователното покритие за батерията достига 10 000 евро, за зарядното устройство и кабела - 2500 евро.
Експерименти с такова гориво и дори с по-малък опит се провеждат от Ford, Audi (и концерна Volkswagen като цяло), McLaren. В Mazda работят над течно гориво от микроводорасли. И това са само някои примери. Маркус Шефер обаче смята, че е твърде рано да се занимават с тази тема. „Взехме ясно решение, че пътят ни първо ще бъде електрически“, подчерта той. - Ако имате достатъчно енергия, най-добре е да я използвате директно в батерията. Превръщането на зелената енергия в e-fuel е процесът, при който губите ефективност. Ако имаше повече чисти източници на електроенергия, първите потребители (на синтетично гориво) вероятно би била авиационната индустрия. Далеч, много по-късно, не по-рано от десет години, ще дойде и автомобилната индустрия."