Броени часове след като в интернет се появиха първите официални снимки на Mercedes SL, германците публикуваха и пълните му технически характеристики. Първоначално моделът ще се предлага с 3,5-литров V6 и 4,7-литров V8, но екипът на AMG вече работи по SL 63 AMG and SL 65 AMG.
Шестата генерация на SL следва стилистиката на новия SLK и това определено не е изненада. Масивната радиаторна решетка, ъгловатите челни светлини, комбинирани с LED габарити и изцяло новата задна част оформят индивидуалния облик на модела. Но това далеч не е толкова важно, колкото новината, че новият роудстър е най-аеродинамично ефективният автомобил в целия сегмент и най-добре изолираният от паразитни шумове.
Новият SL e със 140 килограма по-лек от своя предшественик, въпреки че е с 50 мм по-дълъг и с 57 мм по-широк. Това е възможно благодарение на алуминиевото шаси, което ще тежи само 254 килограма. Вратите и предният капак са изработени от аналогичния материал, а този на багажника е от специален полимер. Същевременно новата конструкция ще бъде с 20% по-устойчива на усукване спрямо предишната.
Това е и първият масово произвеждан автомобил на Mercedes, който ще използва алуминиева платформа. Иновативна е също конструкцията на твърдия покрив, който се отваря и затваря приблизително за 20 секунди. Той е изработен от магнезиеви сплави и тежи с 6 килограма по-малко от този на предишния модел. Същевременно предлага три вариации – решен в цвета на купето, със стъклен прозорец или панорамната версия, оборудвана със системата Magic Sky Control.
Две други системи ще направят своя дебют в новия SL. Magic Vision Control не само загрява течността за чистачките, но и определя точното й количество, за да не влиза вода в купето. Дюзите пък са монтирани в самите пера. Нова е и Frontbass аудиосистемата, която използва конструкцията на алуминиевото шаси, за да извлече максимум плътност от двата нискочестотни говорителя, разположени на пода пред предните седалки.
Окачването и на двете оси и многозвенно, а стоманените пружини и полуактивните амортисьори са стандартни за S350. Аctive Body Control активното окачване попада в списъка с опциите. Новост спрямо предишния SL е електромеханичната кормилна уредба.
Стигаме и до най-интересното – двигателите. На този етап те ще бъдат два. Базов е 3,5-литровият V6, който генерира 306 к.с. и 370 Нм. Въпреки че максималната му мощност е по-малка от тази на предходния, по-големият въртящ момент позволява на SL 350 да ускори от място до 100 км/ч за 5,9 секунди (с 3 десети по-добро постижение). Същевременно средният разход е сведен до 6,8 литра благодарение на седемстепенната автоматична трансмисия и серийния старт/стоп. 4,7-литровият V8 с туинтурбо, заимстван от S-класата, може да се похвали с 435 к.с. и 700 Нм, които свалят времето за класическия спринт до 4,6 секунди. И при двата модела максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Поръчките за новия SL започват още на 15 декември. Базовата цена за SL 350 в Германия е 93 534 евро, като пъвите доставки се очакват през пролетта.