Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes SLS AMG E-Cell: Едно ниво нагоре

22.06.2010 12:13
Туит

Mercedes публикува първите фотографии и информация за SLS AMG E-Cell. Това е прототипът, който ще постави основите на серийния електрически SLS AMG.

Преди близо година от Daimler официално оповестиха плановете си за електрическа версия на суперспортиста SLS AMG, като прототипът й изпълнява напълно заложените тогава обещания.

SLS AMG E-Cell се задвижва от четири електромотора, чиято комбинирана мощност е 392 кВт (526 к. с.). Максималният въртящ момент от 880 Нм е на разположение на водача още при потегляне, което гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч при налични 4 секунди. За сравнение 6,3 литровият ДВГ (571 к. с. и 650 Нм) на SLS AMG изпълнява спринтовата дистанция за 3,8 секунди.

Четирите мотора ще са разположени близо до колелата, като всяка двойка ще използва отделна трансмисия – на предната и задната ос. Нестандартната конфигурация позволява на SLS AMG E-Cell да контролира независимо всяко отделно колело, което означава, че загубите при ускорение ще бъдат сведени до минимум, а сцеплението с пътната настилка – гарантирано във всеки един момент. Същевременно тази архитектура е значително по-лека от варианта с четири електромотора в главините на колелата, реализиран при Audi e-tron.

Централният тунел изпълнява твърде нестандартна функция при SLS AMG E-Cell. В него, както и зад задните седалки и в предната част, ще се съхраняват литиево-йонните батерии, за чийто температурен режим ще се грижи система за водно охлаждане. Количеството енергия, което могат да предоставят акумулаторите, е 48 кВт/ч, а капацитетът им е 40 A/ч при напрежение 400 В.

Инсталацията на батериите не изисква никакви промени по шасито или поне така твърдят от Щутгарт. Същевременно нестандартният силов тракт позволява центърът на тежестта да бъде свален максимално ниско и гарантира оптимално разпределение на теглото между предната и задна ос.

Разликите между E-Cell и стандартния SLS AMG засягат уникалното AMG Lumilectric Magno лаково покритие, новата предна броня и сплитер, преработените въздуховоди, черните радиаторна решетка и огледала, както и обновеният дифузор. В салона впечатление правят новите контролни уреди, съобразени с електрическата система за задвижване, навигационно-информационната система с тъчскрийн дисплей и кожената тапицерия.

По всяка вероятност електрическата версия на SLS AMG ще се появи на пазара през 2013 г.

Коментари
comments powered by Disqus